Stronghold Crusader Modding 1/3. rész

A következőkben olyan kisebb segédprogramokat fogok ismertetni veletek, amikkel kedvetek szerint alakíthatjátok/ formálhatjátok (moddolhatjátok) a Stronghold Crusader játékot!

A fájlokat egy tömörített fájlban tudjátok letölteni:    Drive    4shared.p1 4shared.p2    

:nAIV Editor


Ezzel a programmal módosíthatod az ellenségeid (Kalifa, Oroszlánszív, Szaladin, stb.) kastélyait, vagyis megszabhatod, hogy milyen várat építsenek maguknak a játékban.

A program indítását követően választhatunk, hogy a nulláról kezdjük el építeni a várat, vagy egy már meglévő sablont használunk...




A "New Village"-re kattintva, a vártorony alapjait kapjuk kezdésnek. A jobb oldali sávban, a következőket találhatjuk:

A "Zoom"-ra kattintva tudod nagyítani, ill. kicsinyíteni a térképet.
A "Scroll"-ra kattintva tudod a térkép görgetésének sebességét állítani.

A "számok" az elvégezendő feladatok sorrendjét mutatják, vagyis, hogy egy feladatot (pl. "x" épület felépítése), sorban mikor fog elkezdeni. Ugyanakkor ez egyfajta fontossági sorrend is: a sorban előrébb helyezkedő (kisebb számhoz kapcsolódó) épületeket előbb fogja visszaépíteni, amennyiben az ellenség, nagy jókedvében, egyszerre több épületét is lerombolná.

Lentebb egy tucatnyi színes ikont találunk, rajtuk rövidítésekkel. Rájuk kattintva nyílnak meg a különböző kategóriák; "Falak", "Kastélyépületek", stb., s ezeken belül a várépítéshez használható épületek, egységek, és ostromgépek. A kategóriák, a következőképpen néznek ki:

De - Törlés
 Point - Épületek törlése - az épületeket egyenként törli
 Flood Fill - Épületek törlése - az épületeket csoportokban törli

Wa - Falak
 High wall - Magas kőfal
 Low wall - Alacsony kőfal
 High Crenel - Magas kőfal lőréssel
 Low Crenel - Alacsony kőfal lőréssel
 Stairs - Lépcső

Ca - Kastélyépületek
 Tower 1 - Kilátótorony
 Tower 2 - Külső őrtorony
 Tower 3 - Védelmi őrtorony
 Tower 4 - Négyszögletes torony
 Tower 5 - Kerek torony
 Oil Smelter - Olajfőző
 Dog Cage - Harci kutyák
 Killing Pit - Karós verem
 Keep - Vártorony
 Mercenary Post - Zsoldosközpont

Ga - Kaputornyok
 Small EW - Kis kő kaputorony (K-NY)
 Small NS - Kis kő kaputorony (É-D)
 Large EW - Nagy kő kaputorony (K-NY)
 Large NS - Nagy kő kaputorony (É-D)
 Drawbridge - Felvonóhíd

We - Fegyverkészítő és Hadi épületek
 Poleturner - Nyílkészítő műhely
 Fletcher - Dárdakészítő műhely
 Blacksmith - Fegyverkovács műhely
 Tanner - Tímár műhely
 Armourer - Páncélkészítő műhely
 Barracks -Kaszárnya
 Armoury - Fegyverraktár
 Engineers Guild - Mérnökök céhe
 Tunnelers Guild - Alagútásók céhe
 Stables - Istálló

In - Ipari épületek
 Stockpile - Raktár
 Woodcutter - Favágó
 Quarry - Kőbánya
 Ox Tether - Ökör karám
 Iron Mine - Vasbánya
 Pitch Rig - Szurokkaparó telep
 Trading Post - Piac

Mi - Katonai egységek
 Delete - Egységek törlése
 Mgl - Kőhajítógép
 Tre - Kőhajító-ostromgép
 Bow - Íjász
 Spr - Lándzsás
 Mac - Buzogányos
 Kgt - Lovag
 Slr - Parittyás
 Sbw - Arab íjász
 Scm - Arab páncélos
 Brz - Szénserpenyő
 Oil - Mérnök olajjal
 Bal - Hajítógép (toronyra helyezhető)
 Fbal - Tűzhajítógép
 Xbow - Számszeríjász
 Pik - Dárdás
 Swd - Páncélos
 Slv - Rabszolga
 Ass - Orgyilkos
 HBw - Lovas íjász
 Gre - Arab gránátos
 Flg - Zászló

Mo - Árkok
 Moat x 1 - Árok x1
 Moat x 2 - Árok x2
 Moat x 3 - Árok x3
 Moat x 4 - Árok x4
 Pitch - Olajos árok

Fo - Mezőgazdasági és Élelmiszer-ipari épületek
 Granary - Magtár
 Apple Farm - Almafarm
 Dairy Farm - Tehenészet
 Wheat Farm - Gabonafarm
 Hunter - Vadászkunyhó
 Hops Farm - Komlófarm
 Windmill - Malom
 Bakery - Pékség
 Brewery - Sörfőző
 Inn - Kocsma

To - Városi épületek
 House - Lakóház
 Chapel - Kápolna
 Church - Templom
 Cathedral - Katedrális
 Healers - Gyógyszertár
 Well - Kút
 Water Pot - Ciszterna

Go - Jó dolgok
 Maypole - Májusfa
 Dancing Bear - Táncoló medve
 Statue - Szobor
 Shrine - Síremlék
 Town Garden - Városi kert
 Communal Garden - Közterületi park
 Small Pond - Kis tó
 Large Pond - Nagy tó

Ba - Rossz dolgok
 Gallows - Akasztófa
 Cess Pit - Pöcegödör
 Stocks - Kaloda
 Burning Stake - Máglya
 Dungeon - Tömlöc
 Rack - Nyújtópad
 Gibbet - Akasztófa (ketreces)
 Chopping Block - Hóhértőke
 Dunking Stool - Merítőketrec

F1 billentyűvel mented a kész térképet
F2 billentyűvel töltesz be egy másikat
 

Load Village - egy kis gyakorlati túra


A Szultán kastélyai alapesetben elég... ratyik szoktak lenni; nuku védelem, és maximális szépség(?) jellemzi az ő elképzeléseit a várépítésről, úgyhogy úgy döntöttem, kicsit megnehezítem az ostromlók dolgát! >:)

https://drive.google.com/folderview?id=0B6ghTT_LaANNTUR1Nm1ZMXpuUGs&usp=sharingA már meglévő falakat, újabb tornyok építésével és további katonai egységekkel erősítettem meg. A kastélya körüli virágokat, mind leromboltam; helyükre széles körben vizesárkot tettem, majd egy újabb adag fallal zártam ezt is körül. A várfalon belül 10 rabszolgát helyeztem el, hogy a lehető leggyorsabban töltsék fel az árkot - az arab egységek közül, csak a rabszolgák képesek babrálni a vizesárkokkal; a Szultán meg elég patrióta ahhoz, hogy csak arab egységeket küldjön a halálba... A kapuhoz felvonóhidat tettem, majd az elé még egy kaput, így nehezítve még tovább a támadók helyzetét. Végül a külső fal köré virágoskerteket építettem, így az ostromlók kénytelenek lesznek a kaput támadni először, ha csak nem akarnak még a vizesárok feltöltés és a falbontás előtt, még kerteket is rombolni... meg asztán, hjaj de széjp is a teve púpján kandikáló száraz rózsa! (Aki nem hiszi, járjon utána)!
*Persze, egész civilizációk tűnnek el bolygónkról az idő alatt, amíg e kedves, nonfiguratív, álművelt arab barátunk felépíti eme grandiózus várkastélyát; más szóval, nagyon bonyolult kastélyok építése fölösleges, mivel nem fogja tudni befejezni az építését, az első támadások előtt...

A mentés után a kész sablont az AIV Editor "villages" mappájában találjuk majd, végül a Stronghold Crusader "aiv" mappájába kell másolni, s felülírni a választott karakterével.

Minden ellenségnek nyolcféle vára van, amelyek közül egyet találomra tölt be a játék, a pálya indulásakor. Miután bemásoltad az általad készített/ módosított fájlt a mappába, lehet, hogy csak többszörire fogja használni a játék - de előbb-utóbb biztosan fogja! Ha azt szeretnéd, hogy mindenféleképp használja a várad, akkor sokszorosítsd a fájlt, és írd felül a karakterhez tartozó összes kastélyt!

Text Compiling Tool


Ezzel az eszközzel lehet szerkeszteni a Crusader szövegét. A tömörített fájlban van fél tucat Crusader.txt fájl, különböző mappákban, nyelvek szerint felosztva. A Crusader.txt tartalmazza a Crusader teljes szövegét. Ezt egy szövegszerkesztővel tetszőlegesen módosíthatod, a már meglévő sorokat felhasználva - új sorokkal nem bővítheted a szöveget!!

Miután módosítottad a szöveget, a fájlt a "ff_tex_cru.exe"-t tartalmazó mappába húzod, elindítod a programot, ami létrehozza a Crusader-hez tartozó szöveges fájlt (cr.tex). Ezután a kész fájlt bemásolod a Program Files\FireFly Studios\Stronghold Crusader mappába. A játék indulását követően a te általad készített szöveget fogja használni! (Minden esetre nem árt biztonsági másolatot készíteni az eredeti "cr.tex"-ről).

*Konklúzió: ennek az eszköznek nincs sok értelme, hacsak nem akarsz egy teljes körű modot, vagy egy harmadik szöveges magyarítást csinálni a játékhoz! Csak azért írtam róla, mivel alapból benne van a Modding Utilities gyűjteményben, s nem akartam kivenni belőle, így aki máshonnan tölti le, az is talál róla valamit, magyarul... Sok helyet nem foglal..., egyébként meg jó, ha van egy ilyen is, a többi mellett.

folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése