Like Stronghold #2: Empire Earth

A rovatban a Stronghold játékokhoz hasonló grafikájú, hangulatú, felépítésű, témájú; valós idejű stratégiai játékokról írok pár szót. A netes, vagy más platformokra írt, hasonló játékokat mellőzöm; szigorúan a PC-sekre koncentrálok. 

Második jelöltem, az Age of Empires által kitaposott ösvényen járó, ám a feladathoz méltó módon felnőtt, Empire Earth széria első része. 2001-ben debütált a játék, amely hamar akkora sikere tett szert, ami még a kiadót is meglepte. A kiegészítő megjelenésére, az alapjátékból már több mint 1 millió példány kelt el világszerte. A Crusader-hez hasonlóan, a játék teljes egészében magyar felületet kapott. Mind a szöveg, mind a szinkron magyar nyelvű. A grandiózus játékhoz, hasonlóan komoly kiegészítő is dukál, amelyet The Art of Conquest névre kereszteltek - magyar nyelven Hódítás művészete címmel jelent meg. Egy új korszakot, két civilizációt, három hadjáratot, és néhány extra játékelemet ad hozzá az alapjátékhoz. A kiegészítő szintén, teljes magyar köntöst kapott.

Az alapjáték 4 kampánnyal rendelkezik, melyeket a kiegészítő lemez +3 hadjárattal bővít. Rendelkezésünkre áll, többek közt egy görög hadjárat, melyben az ország alapítását és terjeszkedését vezetheti a játékos; egy angol kampány, ahol a XI. századi Angliáért folyó harcot irányíthatjuk.Vagy még példaképp az orosz hadjáratot említeném meg, amiben a Szovjetunió felbomlása utáni Oroszországot segíthetjük világuralomra törni! Ezeken kívül megtalálható még római, I. és II. világháborús, és egy távoli jövőben játszódó kampány is.


A játékban (legalábbis számomra) az egyedi küldetések a legérdekesebbek, ugyanis itt lehetőségünk van egy választott civilizációval az őskortól, egészen az űrkorszakig építeni birodalmunkat. Kicsit fura mód, jól eldugták az civilizáció választó menüt, ugyanis a főmenüben egyáltalán nincs. Úgy lehet megnyitni ezt a menüt, ha a játék indulása előtt kipipálatlanul hagyjuk az Egyedi civilizáció menüpont. Ekkor a pálya indítását követően kiválaszthatunk egy adott civilizációt. Ez esetben már egy kész; egyedi civilizációt kapunk, előre meghatározott bónuszokkal és egyedi vonásokkal.

Ellenben, ha egyedi civilizációt állítunk be, úgy lehetőségünk lesz, már a legelején, úgyn. "civilizációs bónuszok" választásához. Ezek hatással lehetnek mind a gazdaságunkra, mind a katonáink, ostromgépeink, járműveink képességeire, úgy mint: támadás, védelem, gyorsaság, pontosság, vagy éppen költségcsökkentés. Mindegyik bónusz pontokba kerül, amelyek levonásra kerülnek a rendelkezésre álló 100 pontos keretből. Érdemes viszont hamar elkölteni a pontokat, ugyanis csak korlátozott ideig használhatók fel - egy idő után megszűnik ez a lehetőség. Az opciót egy villogó korona jelzi a minimap fölött; illetve, a bal felső sarokban..

 
Az AoE első részéhez hasonlóan itt is az őskorszak a legkorábbi civilizációs korszak. Néhány sudri bunkó civillel kezdünk a városközpontunk előtt. Az rts-ekre jellemző, 'Háború köde' itt is körül vesz mindent, ugyanakkor, már a legelején lehetőségünk adódik, olyan felderítő egységet gyártani, amely parancsra gyorsan, és szisztematikusan felderíti a feketébe borult területeket. Ez a parancs a többi egységnél is megvan, csak lassabban mozognak, és nem látnak olyan messzire.

Öt nyersanyag termelésére van lehetőségünk; ezek a hús, a fa, a kő, az arany, és a vas. Elég lassú a nyersanyagok kitermelése, emiatt érdemes folyamatosan gyártani a munkásokat, ill. a nyersanyaglelőhelyek közelébe raktárakat építeni, hogy gyorsabban pakolhassák le az erőforrásokat.
A költőrendszer a szokásos rts szegmens: (úgy, nagy vonalakban) húsra az egységek gyártásához, fára, és kőre az épületek, ostromgépek, falak építéséhez; vasra és aranyra pedig az katonai egységek gyártásához van szükség. Emellett az épületekben van lehetőség bónuszokkal továbbfejleszteni, civilizációnk bizonyos szegmenseit, illetve a modernebb civilizációs korszakokba való fejlődéshez is rengeteg erőforrásra lesz igény.


A civilizációk, bizonyos körülményeknek megfelelve, továbbléphetnek fejlettebb korszakokba. 15 korszak áll rendelkezésünkre, hogy az őskorszak, tuskóagyú ősembereiből, a jövő, gyíkarc űrhajósait faraghassuk. Ez, persze nem lesz egy egyszerű menet, ugyanis a játék (legalábbis a tapasztalataim szerint) nem enged túlzottan "meglépni" a számítógépes ellenfelek ellen. Vagyis, akármilyen jól, és gyorsan építed birodalmad, nem fogsz tudni kettőnél magasabb korszakba lépni, mint amiben az ellenfeleid vannak (együtt fejlődtök). Ez egyrészt szívás; másrészt pedig egy elég korrekt kis nehezítő elem, ugyanis akármennyire gyengíted az ellenfeleid a pálya indulása előtt, kénytelen leszel bevárni őket - s így nem történhet meg, hogy űrhajókkal lövöd az ősembereket... (Bár, aki erre vágyik, annak elöljáróban annyit: EE2...)

Az alábbi civilizációs korszakok szerepelnek a játékban:
  1. Őskorszak (i. e. 500 000–50 000)
  2. Kőkorszak (i. e. 50 000–5000)
  3. Rézkorszak (i. e. 5000–2000)
  4. Bronzkorszak (i. e. 2000–0)
  5. Sötét korok (0–900)
  6. Középkor (900–1300)
  7. Reneszánsz (1300–1500)
  8. Birodalmi kor (1500–1700)
  9. Iparosodás kora (1800–1900)
  10. Atomkor - I. világháború (1914–1918)
  11. Atomkor - II. világháború (1939–1946)
  12. Atomkor - Legújabb kor (Hidegháború; 1946–2000)
  13. Digitális kor (2000–2100)
  14. Nanokor (2100–2200)
  15. Űrkorszak (2200–) A kiegészítőben szerepel új korszakként

Szerintem, baromi jó játék. Nekem, rts-fanként nagyon bejönnek az olyan játékok, amik egyszerre több irányba lőnek - főleg, ha képesek célt is találni. Egy szó, mint száz: csak ajánlani tudom ezt a játékot mindazoknak, akik szeretik a Stronghold Crusadert. Ha sok dologért (esetleg) nem is, a magyar szinkron miatt biztosan meglesz ugyanaz a feeling, mint a SC-nél. Szintén ajánlom a játékot Age of Empires rajongóknak is!

Adatlap:

Fejlesztő(k):   Stainless Steel Studios
Kiadó(k):Sierra Entertainment
Tervező(k):Rick Goodman
Motor:Titan
PlatformokMicrosoft Windows, Mac OS, PlayStation 2
Kiadási dátum2001. november 12.
Kiegészítők:  Empire Earth: The Art of Conquest: 2002. szeptember 17.
Magyarítás:a játék, és a kiegészítője magyar nyelven jelent meg.

Minimális rendszerigény:

CPU: Pentium II 350 MHz-es vagy jobb
RAM:64 MB RAM (Windows 2000 és XP alatt 128 MB RAM)
GPU:4 MB-os AGP, vagy 8 MB-os PCI 3D
OS:Microsoft® Windows® 95/98/Me/XP/NT 4.0 with service pack 5
HDD:Minimum 550 MB szabad merevlemez terület

Források: Wikipédia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése