Like Stronghold #11: Majesty: The Fantasy Kingdom Sim

A rovatban a Stronghold játékokhoz hasonló grafikájú, hangulatú, felépítésű, témájú; valós idejű stratégiai játékokról írok pár szót. A netes, vagy más platformokra írt, hasonló játékokat mellőzöm; szigorúan a PC-sekre koncentrálok.

A Majesty egy tipikus fantasy világban, Ardaniában játszódik, melyben megtalálható a fantasy univerzumokban látott karaktertípusok és szörnyek jelentős része. 2000-ben a Cyberlore és a Microprose hozta el nekünk ezt a fantasy birodalomszimulátort. 2001-ben jött a kiegészítője, a The Northern Expansion, majd pár éve kijött a Gold Edition, ami a játék HD kiadása.


Mint minden királyságnak, a miénknek is a kastély a központi épülete. Mindenféleképpen óvnunk kell az ellenségtől, mert ha elveszítjük, kezdhetjük elölről a küldetést. Annak, aki még csak most ismerkedik a játékkal, érdemes könnyűre állítani a játékot, mert már a kezdő küldetések is izzasztóak lehetnek pár embernek. Gyakran már a pályák elején baromi nagy túlerővel kell szembenéznünk, ezért érdemes rögtön a védelmi épületekre, és hősök toborzására koncentrálnunk. A védelmet az őrtornyok, illetve a mágustornyok biztosítják - előbbit érdemes fejleszteni, mert hatással van a hősökre is.
A játékban nem adhatunk közvetlenül utasítást az egységeknek, leszámítva az épületek felhúzását és a varázslatok elsütését. Minden hős önálló akarattal rendelkezik. Kizárólag ösztönözhetjük az alattvalókat, hogy fedezzenek fel területeket, vagy vadásszanak le egy csapat ellent.

Számtalan épület áll rendelkezésünkre: építhetünk fogadót, könyvtárat, királyi kertet, lovagi tornát, piacteret, mauzóleumot, stb. A legtöbb épület termel valamennyi aranyat, melyet adó formájában kapunk meg. Ez lesz az egyetlen bevételi forrásunk, aranybányával itt nem találkozhatunk. A legtöbbet a piactér és a kovácsműhely hozza a konyhára, ezért ajánlom, hogy fejlesszétek ezeket, úgy több aranyat hoz. A pénzt a várost járó adóbeszedők gyűjtik be, akire érdemes odafigyelni, nehogy áldozattá váljon.


A legfontosabb építmények a céhek (guilds); ezekben toborozhatjuk a hősöket, akik a birodalom legfontosabb tagjai. A hősök vásárolnak a boltokban, védik meg a várost, teljesítik a küldetéseket. Mint említettem, közvetlen nem lehet őket irányítani. Az igényeik, és a munkájuk szerint cselekednek: a harcosok a kastély körül járőröznek, a kószák felderítik a térképet, a mágusok a könyvtárba járnak, a tolvajok a házakat és a sírokat fosztogatják, stb. Viszont van rá mód, hogy befolyásoljuk őket. Például, ha vérdíjat tűzünk ki az ellenséges egység fejére, vagy pénzjutalmat ajánlunk egy fel nem fedezett terület feltérképezésére, néhány hős automatikusan útnak indul, hogy teljesítse a feladatot, némi aranyért cserébe. A fontosabb feladatoknál érdemes nagyobb összeget is felajánlani, mivel úgyis a mi épületeinkben fogják elkölteni. :)

A játék legerősebb harcosa a paladin. Bár sokba kerülnek, de még alacsony szinten is méltó ellenfelei a szörnyeknek. A mágusok magas szinten szinte elpusztíthatatlanok, de alacsony szinten még a nátha is elviszi őket, így nagyon vigyázni kell rájuk az első pár szint megszerzéséig! A gnómok harcban gyengék, de gyorsan építenek, a fejlettebbek még gyorsabban. Minden egység egyedi vonásokkal rendelkezik, érdemes kitapasztalni, melyiknek mi az erőssége, és a gyengéje.


A készítők belecsempésztek egy easter egget a játékba: ha bármelyik hőst kijelölve megnyomjátok a Shift+2 billentyűkombinációt, egy sajátos beszólást hallhattok a karaktertől! :)
A Majesty-t minden fantasy stratégiajáték kedvelőnek ajánlom. :)

Adatlap:

Fejlesztő(k):   Cyberlore Studios
Kiadó(k):Infogrames, Linux Game Publishing, MacPlay, MicroProse
Tervező(k):Jim DuBois
Motor:
PlatformokMicrosoft Windows, Mac OS, Linux, Android, iOS, Win Phone
Kiadási dátum2000
Kiegészítők:  Majesty: The Northern Expansion: 2001
Magyarítás:nincs

Minimális gépigény

CPU: Pentium 3
RAM: 256 MB
GPU:
OS: Windows XP
HDD: 100 MB
DirectX:  DirectX® 8


Forrás: Wikipédia, PCGuru, game-debate.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése