Like Stronghold #9: Cossacs: European Wars

A rovatban a Stronghold játékokhoz hasonló grafikájú, hangulatú, felépítésű, témájú; valós idejű stratégiai játékokról írok pár szót. A netes, vagy más platformokra írt, hasonló játékokat mellőzöm; szigorúan a PC-sekre koncentrálok.

A GSC Game nevű ukrán fejlesztőcsapat játéka 2001-ben látta meg a napvilágot. A Cossacks a XVI-XVIII század Európájába repít, ahol 16 nemzet képviselőivel játszhatunk.


Sokféle katonai egység van a játékban, de mindegyik egység másra jó. A névadó kozákok például a legjobbak fegyveres parasztok ellen, a nehézlovasok pedig alakzatban képesek egy modern gránátos sorfalat is szétzúzni. A mozsárágyú inkább az épületeket pusztítja, de azt jó nagy hatótávolságból. Fontos szerepe van az alakzatoknak, formációknak, sőt a zenészeknek is, akik a morált növelik. Persze itt is lehet halmozni a katonákat, de egy formációban lévő csapat simán szétzilálja a rendezetlen sereget.

Érdemes minél több lelőhelyet az uralmunk alá hajtani, vagy elfoglalni, és meg is védeni: katonákkal, fallal, ágyútornyokkal. Szinte bármit elfoglalhatunk az ellenségtől, épületet, parasztot, ágyút, de minden esetben rizikós, mert véletlenszerűen vagy megszerezzük, vagy leomlik, meghal. Mindenesetre van esélyünk épségben megszerezni épületeket. Az ágyúkat is érdemes zsákmányolni, mivel nagyon hatásosak, de egyúttal sérülékenyek is közelharcban.


A változatosság és a megunhatatlanság érdekében egyszerű küldetések, kampányok és véletlen küldetéseket választhatunk a játék elején. Az egyszerű küldetések többnyire történelmi csatákat dolgoznak fel Európa háborúiból vagy egy élesebb helyzet elé állítanak minket: kevés a nyersanyag, nagy az ellenség... A kampányok egy-egy nép valamely történetét dolgozza fel: angolok kalandjai az Újvilágban, ukrán nemzeti ébredés, stb. Ezekben sokszor adódik olyan, hogy nincs lehetőségünk termelni és építeni, csak a meglévő egységekkel tudunk operálni, akik nincsenek is sokan. A véletlen küldetésnél pedig kedvünk szerint állíthatjuk be a körülményeket és kezdhetjük is az építkezést és a harcot...

A játék grafikája elég tetszetős a korabeli játékokat tekintve. A grafikát kiegészítendő a zene is hangulatos. Az egységek zajai, a menetelő hadseregek, akiket a zenészek kísérnek... Ráadásul az eseményeknek és az épületeknek is van hangjuk, ami hasznos segítség, ha egy csata közben megfeledkezünk valami más folyamatról, például a barakk letermelte az előre beállított mennyiségű katonát és most üresen áll.


Minimális gépigény:
Ajánlott gépigény:
CPU: Pentium 200


CPU:Pentium II 233 or better

RAM:
http://gepigeny.hu/
32 MB RAM


RAM:
http://gepigeny.hu/
64 mb of ram

GPU: 1 MB video card


GPU:4mb of video ram

DX: DirectX 6.


DX:DirectX 6.

OS:
http://gepigeny.hu/
Win95/98/2000/ME/NT


OS:
http://gepigeny.hu/
Win95/98/2000/ME/NT

Tárhely: 200 MB available hard disk space

Tárhely:200 mb HDD
Hang: Sound card

Hang:Sound card
ODD: 8x CD-ROM

ODD:12X CD-Rom

források: Wikipédia, PCdome, Gépigény.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése