Stronghold 2 & Legends modding; 2. rész - Táblázatok szerkesztése

Sziasztok!

Ebben a részben azt írom le, hogy hogyan adjunk a játékokhoz új zenéket, anélkül, hogy a meglévő hangfájlokat felülírnánk, ill, hogy hogyan adjunk, új, akár vicces neveket a parasztoknak, állatoknak, és településeknek. Csak két program kell hozzá; egy olyan, amivel lehet szerkeszteni az excel táblázatokat, illetve egy egyszerű szövegszerkesztő is megteszi. Részletek, a tovább mögött.



Extra zenék a játékokban


Idővel elég unalmassá válhat, hogy folyamatosan, ugyanazon muzsikák ismétlődnek, ráadásul ugyanabban a sorrendben. Egy egyszerűbb megoldást jelenthet, ha fogjuk, kedvenc mp3-ba tömörített zenéinket, átírjuk a fájlneveket a játékokban hallható fájlokéira, és felülírjuk azokat. Ám van egy kicsit bonyolultabb, ám annál elegánsabb megoldás is, amivel új zenéket rakhatunk a játékba.

Két-két .xml, és .txt fájt kell keresnünk, mindkét játék esetében.
Ezek, S2-nél, a C:\Program Files\Firefly Studios\Stronghold 2\fx\music, míg a Legendsnél, a C:\Program Files\Firefly Studios\Stronghold Legends\fx\music mappában találhatóak.

  • Mielőtt kiválasztanánk a zenéket, két dologra figyeljünk: hogy vagy mp3, vagy wav formátumúak legyenek, és a fájlnevekben ne legyenek ékezetek. 
  • Ha ez meg van; mindkét játék esetében, ugyanaz a helyzet: először is keressük meg "Music volume levels.txt" fájlt. Ez egy sima szöveges fájl. Ide a fájlneveket kell, sorba beírnunk, a kiterjesztések nélkül, majd egy vesszővel elválasztva a hangerőt módosíthatjuk. "100" az a normál hangerő; értelem szerűen az ennél kisebb, vagy nagyobb számokkal csökkenthetjük, vagy növelhetjük a zenék hangerejét.
  • Ha ez meg van, keressük meg a "sh2_PlayLists.xml"-t! Itt különböző csoportokba szedve vannak felsorakoztatva a lejátszási listák. A csoportok, nagyjából a következőket jelentik
    • PL_DEFAULT: általánosságban hallható zenék listája.
    • PL_LOADING: a játék indulásakor hallható zenék.
    • PL_MAINMENU: a főmenüben hallható zenék
    • PL_MAP_EDITOR: a térképszerkesztőben hallhatóak.
    • PL_TUTORIAL: a gyakorló küldetéseknél hallhatóak
    • PL_BRIEFING: eligazításkor hallhatóak
    • PL_KINGMAKER: a főkampányban hallhatóak.
    • PL_SMALL_POP_EARLY: kis népesség létrejöttekor hallhatóak.
    • PL_SMALL_POP_LATE: kis népesség csökkenésekor hallhatóak.
    • PL_MED_POP_EARLY: közepes népesség létrejöttekor hallhatóak.
    • PL_LARGE_POP_EARLY: nagyobb népesség létrejöttekor hallhatóak.
    • PL_SMALL_VICTORY: kisebb győzelemnél hallhatóak.
    • PL_BIG_VICTORY: nagyobb győzelemnél hallhatóak.
    • PL_SMALL_DEFEAT: kisebb vereségnél hallhatóak.
    • PL_SKIRMISH1: csetepaté játékmódban hallhatóak.
    • PL_BATTLE1: harc közben hallhatóak.
    • PL_FIGHTINGMIX_SMALL: kisebb zenei mix, a harcok alá.
    • PL_CS_PEACE_M0_01: békeidőkben hallhatóak.
    • PL_CS_WAR_M1_01: háborús időkben hallhatóak.
    • PL_ECONOMY1: békés kampányban hallhatóak. 
Érdemes még tudni, hogy amilyen sorrendben vannak leírva a zenék, abban a sorrendben játssza le őket a program - tehát, nincs randomizálás; a sorrend fix!
  • Ezek mellett még két, fontos szöveg van, amiket ismerni kell:
    •  a "*silence(5)": ez a két zene közötti szünetet jelöli, a számjegy a másodpercet állítja. 
    • A másik az "*end()", ami a lejátszólista végét jelöli. Ezután kezdődik az összes elölről.
  • Szóval, mint látható, a csoport nevek mellett, vesszővel elválasztva, egymás alatt íródnak a zenék fájlnevei, fájlkiterjesztésekkel. Ide kell a zenéiteket beírni, az ott látható módokon. 
    • A példa kedvéért, a mellékelt képen, az asolaf.xy fájlok azok, amiket vegyítettem az alap zenékkel!

Összefoglalva: A dalokat a csoportnév melletti résztől lehet írni, majd minden dalt új sorban,  fájlkiterjesztéssel, és vesszővel a végén kell felsorolni. Két dal közt lehet szünetet is tartani, és a lista végét le kell zárni.

Megjegyzések:

Ha a munkafüzeten van lapfül védelem, akkor egyszerűen jobb klikk (lent) az oldal fülét, és a menüben kapcsold ki a lapfülvédelmet!
Új csoportokat nem lehet létrehozni!
A dalok nem random mód játszódnak le, szóval megfontoltan kell használni.

Nevek módosítása:


John Smith,Bob Mopplehead, vagy Anna Ramsbottom... Ha meguntad a parasztok, állatok, vagy a települések neveit, és szeretnéd, mondjuk a szeretteid, vagy a szülővárosod nevét a játékban látni, semmi akadálya... csak egy táblázatot kell módosítanod.

Mindkét játéknál a főkönyvtárban lévő: " i18n" mappában található "en.xml"-re lesz szükségünk!

Mint látható, az "A" oszlopban a különböző szövegesrészek ID-jei olvashatók, nagyjából rendszerezve, míg a "B" oszlopban a hozzájuk tartozó fordítást olvashatjuk. Mindkét játékban vannak ID-csoportok, amelyek a parasztok, állatok, egységek, és települések neveihez kapcsolódnak (mi most csak ezekre fogunk koncentrálni).

  • Írd be a keresőbe (Ctrl + F) azt a csoportnevet, amiben módosítani szeretnéd a neveket; pl:

Stronghold 2-nél a következőket érdemes keresni:
  • NAMEANIMAL: az állatok főnevei
  • NAMEFEMALE: női keresztnevek
  • NAMEMALE: férfi keresztnevek
  • NAMESURNAME: vezetéknevek
  • NAMEVILLAGE: a települések nevei
Legends-nél, ezek mellett, még a következők vannak:
  • TROOPFIRSTNAME_LOWER: alacsonyabb rangú közkatonák keresztnevei
  • TROOPFIRSTNAME_MIDDLE: középosztálybéli közkatonák keresztnevei
  • TROOPFIRSTNAME_UPPER: magasabb rangú közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_ARTHUR_LOWER: a jó oldalhoz tartozó, alacsonyabb rangú közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_ARTHUR_MIDDLE: a jó oldalhoz tartozó, középosztálybéli közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_ARTHUR_UPPER: a jó oldalhoz tartozó, magasabb rangú közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_CREEPER: a kúszónövények (vámpírok) nevei
  • TROOPSURNAMENAME_DEMON: a démonok (impek) nevei
  • TROOPSURNAMENAME_DWARF: a törpék nevei
  • TROOPSURNAMENAME_EVIL_DOG: a pokolkutyák nevei
  • TROOPSURNAMENAME_EVIL_DRAGON: a fekete sárkányok nevei
  • TROOPSURNAMENAME_EVIL_LOWER: a rossz oldalhoz tartozó, alacsonyabb rangú közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_EVIL_MIDDLE: a rossz oldalhoz tartozó, középosztálybéli közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_EVIL_UPPER: a rossz oldalhoz tartozó, magasabb rangú közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_FROST_GIANT: a jégóriások nevei
  • TROOPSURNAMENAME_GIANT_BAT: az óriás denevérek nevei
  • TROOPSURNAMENAME_GOOD_DRAGON: a zöld sárkányok nevei
  • TROOPSURNAMENAME_ICE_DRAGON: A jégsárkányok nevei
  • TROOPSURNAMENAME_ICE_LOWER: a jég oldalhoz tartozó, alacsonyabb rangú közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_ICE_MIDDLE: a jég oldalhoz tartozó, középosztálybéli közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_ICE_QUEEN: a jégkirálynő neve
  • TROOPSURNAMENAME_ICE_UPPER: a jég oldalhoz tartozó, magasabb rangú közkatonák keresztnevei
  • TROOPSURNAMENAME_POLAR_BEAR: a jegesmedvék nevei
  • TROOPSURNAMENAME_SAXON_WARLORD: a szász harcosok nevei
  • TROOPSURNAMENAME_WEREWOLF: a vérfarkasok nevei
  • TROOPSURNAMENAME_WHITE_WITCH: a fehér boszorkányok nevei

Nagyon egyszerű dolgod van: csak begépeled a kívánt nevet a "B" oszlopba. Ennyi! :)

Egyéb:

Ha a munkafüzeten van lapfül védelem, akkor egyszerűen jobb klikk (lent) az oldal fülét, és a menüben kapcsold ki a lapfülvédelmet!
Arra azonban figyelni kell, hogy az "ő", és "ű" betüket a nevekben nem kezeli a játék, így azokat rövidebb (ö, ü) megfelelőikre kell cserélni!
Továbbá nem érdemes új sorokat létrehozni több név beírása miatt, ugyanis a játék ezeket sem kezeli (próbáltam), így csak a már meglévő sorokat lehet módosítani!!

Ha kész; vagy egyszerűen csak rámented a már meglévő fájlra, vagy akár létrehozhatsz egy újat is:
- A kész fájlt elmented egy tetszőleges néven .xml formátumba, majd bemásolod a C:\Program Files\Firefly Studios\Stronghold 2\i18n mappába! Ezután szövegszerkesztővel megnyitod az itt található "lang.txt"-t és az első sorba beírod az excel fájl nevét - a kiterjesztés nélkül!

Ennyi lenne! :)

Jó szórakozást; és viszlát legközelebb! ;)