Crusader: Egységek

Európai/ Keresztes harcosok:

 
- Íjász: Olcsó, páncél nélküli (rövid életű), nagy tömegben bevethető könnyűtüzérség, távolról lövi le az ellenséget. Nehézkesebben ugyan, de faépületek ellen is bevethető. Erős várakkal szemben azonban nem mindig használható, mert a nagyobb tornyokban lévő egységeket, katapultokat már nem képes kilőni (túl magasra nem tud lőni). Legalkalmasabb várvédésre, ha parazsas nyilakat használ.
Szükséges épület: kaszárnya, fegyverraktár
Fegyverkészítő épület: nyílkészítő műhely
Előállítás:
1 paraszt, 12 arany, 1db íj
Támadás: 4/10  Tüzes-nyíllal: 4.6/10
Védelem: 4.5/10
Gyorsaság: 9/10
Képes várárok ásására.


- Lándzsás: Olcsó, páncél nélküli gyalogos ágyútöltelék, relatíve jó épülettámadó-erővel. A játék kezdetén hasznos nagy tömegben, aztán fel lehet váltani páncélosokkal. Előnye olcsósága és gyorsasága, ám könnyű megölni. Lándzsásokkal lehet legjobban várárkot ásni vagy betemetni, a keresztesek közül erre még az íjászok és buzogányosok is képesek. Ostromra és védelemre teljesen alkalmatlan, viszont nagyon gyorsan rombol le épületeket.
Szükséges épület: kaszárnya, fegyverraktár
Fegyverkészítő épület: dárdakészítő műhely
Előállítás: 1 paraszt, 8 arany, 1db lándzsa
Támadás: 5/10
Védelem: 5/10
Gyorsaság: 6/10
Képes várárok ásására.

- Buzogányos: A középkategóriás gyalogos: gyors, bőrpáncélos, félelmetes egység. Tipikus ostromegység, amit célszerű az ellenséges falakat védők kiiktatására felküldeni. Gyorsasága és relatív olcsósága miatt sok esetben hasznosabb a katapultos, ostromgépes hadak ellen is, mint a vaspáncélos gyalogosok. Ugyanakkor a könnyűtüzérséggel szemben sokkal védtelenebb, mint a vaspáncélosok. Alkalmas faltörésre és árokmunkákra is. Fő hátránya a könnyű páncélzat: ez nemcsak gyengévé teszi, de előfeltételessé is; működő tehenészetek, kovácsműhelyek és tímárműhelyek nélkül nem lehet gyártani.
Szükséges épület: kaszárnya, fegyverraktár
Fegyverkészítő épület: kovácsműhely, tímárműhely
Előállítás: 1 paraszt, 20 arany, 1db buzogány, 1db bőrpáncél
Támadás: 7.5/10
Védelem: 7/10
Gyorsaság: 8.5/10
Képes várárok ásására.

- Íjpuskás: Az elit könnyűtüzér: távolról a legerősebb páncélt is átüti. Az íjpuskás könnyű bőrpáncélt visel, ami jó kompromisszumot teremt a sérülékenység és gyorsaság között; sokkal lassabban és kisebb lőtávollal tüzelnek, mint az íjászok, azonban jóval pontosabban, és lövedékeik ellen a vaspáncél is csak csökkent védelmet nyújt; így ideálisak az ostromló ellenség elleni védelemhez. Szívósabbak a normális íjászoknál, bőrpáncélzatuknak köszönhetően.
Szükséges épület: kaszárnya, fegyverraktár
Fegyverkészítő épület: nyílkészítő műhely, tímárműhely
Előállítás: 1 paraszt, 20 arany, 1db számszeríj, 1db bőrpáncél
Támadás: 7/10
Védelem: 7.5/10
Gyorsaság: 5.5/10 

- Dárdás: Középkategóriás gyalogos: a vaspáncél miatt nehezen sebezhető, ugyanakkor lassú páncélos katona. Védekező egység, melyet a várfalakon keletkezett rések védelmére (buzogányosok, szablyások ellen) célszerű bevetni, amíg újjá nem építettük őket; valójában ennél sokoldalúbban használható. Várostromlásra kiváló a használata, gyorsan rombolja le az épületeket, falakat.
Szükséges épület: kaszárnya, fegyverraktár
Fegyverkészítő épület: dárdakészítő műhely, páncélkészítő műhely
Előállítás: 1 paraszt, 20 arany, 1db dárda, 1db vaspáncél
Támadás: 7.6/10
Védelem: 7.7/10
Gyorsaság: 6/10 
Képes várárok ásására.

- Kardforgató: Az elit gyalogos; lassú, de nagyon erős, akár egy tank. Vaspáncél és pajzs védi, és karddal hadakozik. Védekezésre, és megfelelő támogatással, támadásra is alkalmas, a kőfalak ellen is elég hatékony. A játék legerősebb katonai egysége, nagyon lassan haladnak nehéz páncélzatuk miatt, viszont rettentően szívósak.
Szükséges épület: kaszárnya, fegyverraktár
Fegyverkészítő épület: kovácsműhely, páncélkészítő műhely
Előállítás: 1 paraszt, 40 arany, 1db kard, 1db vaspáncél
Támadás: 9.4/10
Védelem: 9.4/10
Gyorsaság: 4/10 

- Lovag:  A középkori európai hadviselés csúcsa, a régi idők overkillje, a lovas páncélos katona. Gyors, ugyanakkor kemény, mint a gyémánt, de ugyanolyan költséges is felszerelni. Bárki és bármi ellen bevethető. A kovácsműhely és páncélkészítők mellett istállót is igényel (ezek az épületek önmagukban is nagyon drágák): egy istállóban 4 ló nevelhető fel, így 4 lovag alá adhatjuk vele a lovat.
Szükséges épület: kaszárnya, fegyverraktár, istálló
Fegyverkészítő épület: kovácsműhely, páncélkészítő műhely
Előállítás: 1 paraszt, 40 arany, 1db kard, 1db vaspáncél, 1db ló
Támadás: 9.4/10
Védelem: 9.4/10
Gyorsaság: 9.5/10

- Hadmérnök: Mérnökcéh nevű kőépületet igényel a képzésük, a hadmérnökök ostromgépeket tudnak építeni és irányítani (mozgatható katapult, helyhez kötött kővető ostromgép, ostromtorony, mozgatható tűzhajítógép, toronyba építhető kő- és tűzhajító gépek, faltörő kos, ostrompajzs), valamint olajfőző épület léte esetén a falakra is vezényelhetőek, hogy forró olajat öntsenek a falakat támadó egységekre.
Szükséges épület: mérnökök céhe
Opcionális épület: olajfőző
Előállítás: 1 paraszt, 30 arany
Támadás: ?
Védelem: ?
Gyorsaság: 8.5/10

- Létrások: ostromlétrákat cipelnek, amelyeken át a lándzsások vagy buzogányosok felmászhatnak az ellenséges falakra. Könnyű páncéljuk miatt sérülékeny egységek. Szintén a mérnökcéhben képezhetőek.
Szükséges épület: mérnökök céhe
Előállítás: 1 paraszt, 5 arany
Támadás: ?
Védelem: ?
Gyorsaság: 9/10


- Alagútásók: Alagútásó-céh nevű épület kell a képzésükhöz. Adott helyről kiindulva alagutat tudnak ásni az ellenséges falak alá, meggyengítve azokat.
Szükséges épület: alagútásók céhe
Előállítás: 1 paraszt, 30 arany
Támadás: ?
Védelem: ?
Gyorsaság: 9/10

- Szerzetesek: Ugyan csak egy bottal vannak felszerelve, a szerzetesek igen kemény harcosok. A kolostorukban már hosszú évszázadok óta őrzött felbecsülhetetlen tudás minden áron megvédeni akarása űzi-hajtja előre őket a csatában. A fekete szerzetesek betanítása megfelelő mennyiségű arany ellenében - a katedrálisban történik.
Szükséges épület: katedrális
Előállítás: 1 paraszt, 10 arany
Támadás: 7.5/10
Védelem: 5/10
Gyorsaság: 5.5/10

Arab harcosok:


- Arab íjász: Az íjász arab megfelelője. Könnyen páncélozott középkategóriás könnyűtüzér, erősebb, mint a keresztes íjász, de valamivel drágább is.
Szükséges épület: zsoldosközpont
Előállítás:
1 paraszt, 75 arany
Támadás: 4.5/10
Védelem: 4.5/10
Gyorsaság: 9/10
Képes várárok ásására.


- Rabszolga: A játék legolcsóbb egysége; fáklya a fegyvere, amivel felgyújtja a faépületeket, működő kutak vagy ciszternák nélküli ellenfélnél óriási pusztítást tud okozni (lévén a Strongholdban a tűz terjedőképességgel rendelkezik). Páncéltalansága miatt gyorsan mozog, ugyanakkor katonák - de akár az erősebb munkások, pl. a fejszés favágók vagy kőtörők ellen is - reménytelen, ha közelharcra van ítélve, még nagyobb számban is. A mohamedán játékosok rabszolgákat alkalmaznak az árokmunkákhoz is lándzsások helyett. Leggyengébb katonai egység a játékban
Szükséges épület: zsoldosközpont
Előállítás:
1 paraszt, 5 arany
Támadás: 1/10
Védelem: 2/10
Gyorsaság: 9/10
Képes várárok ásására.


- Parittyás: Olcsó könnyűtüzér, köveket dob, gyengébb mint az íjász.
Szükséges épület: zsoldosközpont
Előállítás:
1 paraszt, 12 arany
Támadás: 3.6/10
Védelem: 2/10
Gyorsaság: 9/10


- Orgyilkos: Nindzsa-szerű drága elit egység. Civilek számára és messziről láthatatlan, nagyon gyorsan mozog, képes felmászni az ellenség kapujára, és kinyitni azt. A várurakkal szemben is hatékony.
Szükséges épület: zsoldosközpont
Előállítás:
1 paraszt, 60 arany
Támadás: 3.6/10
Védelem: 2/10
Gyorsaság: 9/10


- Lovas íjász: Drága elit könnyűtüzérség, gyorsabb, mint a gyalogos íjász, és menet közben is képes lőni. Nem valami szívósak, de lovuknak köszönhetően rettentően gyorsak, ostromoknál nagyon hasznosak, magasabbra tudnak lőni az átlagos íjászoknál, ha az ellenség túlerőben van, nagyon gyorsan el tudnak menekülni a frontról, közben pedig hátrafelé nyilaznak ellenségeikre.
Szükséges épület: zsoldosközpont
Előállítás:
1 paraszt, 80 arany
Támadás: 5/10
Védelem: 5.5/10
Gyorsaság: 9.5/10


- Arab szablyás: Elit gyalogos egység; az Európai kardforgató arab megfelelője. Gyorsabb, mint a keresztesek kardforgatói, de könnyebben van páncélozva, így sérülékenyebb.
Szükséges épület: zsoldosközpont
Előállítás:
1 paraszt, 80 arany
Támadás: 7.6/10
Védelem: 7.3/10
Gyorsaság: 6.7/10


- Arab gránátos: Gyújtógránátot dob az ellenségre. Pusztító hatású védekező egység, a vaspáncél is csak korlátozott védelmet jelent a lövedéke ellen.
Szükséges épület: zsoldosközpont
Előállítás:
1 paraszt, 100 arany
Támadás: 8.4/10
Védelem: 6/10
Gyorsaság: 6/10


Ostromgépek:


- Katapult: Ezekkel az ostromgépekkel nagy távolságból lehet lerombolni az ellenséges építményeket. A katapult mozgatható, meglehetősen pontos, közepes lőtávolságú ostromgép, mely találat esetén közepes méretű pusztítást okoz. Alacsony röppályán lő, így kiválóan használható az ellenséges épületek ill. építmények pontos, célzott lövéssel történő lerombolására. A katapulttal fertőzött tehén tetemet is be lehet hajítani az ellenség várába, hogy járványt idézzen elő a védők körében. Ehhez a katapult menüjében válaszd a Tehén kilövése ikont, majd a térképen add meg a célterületet. Egy katapult kezeléséhez két ostrommérnökre van szükség, különben működésképtelen a gépezet.
Szükséges mérnök: 2
Előállítás: 150 arany
Opcionális épület: tehenészet


- Tűzhajítógép: Az arab tűzhajítógép sokban hasonlít az európaiak által használt hajítógépre. Rendkívül pontos, és kiválóan alkalmazható az ellenséges egységek ellen, sokukat elpusztítva egyetlen jól irányzott lövéssel. A lángoló óriásdárdák szintén elég nagy pusztítást végeznek az ellenség lakó ill. ipari épületeink, ugyanakkor nem sok kárt lehet velük tenni a védelmi építményekben.
Szükséges mérnök: 2
Előállítás: 150 arany


- Ostromtorony: Ha egyszer elkészült, és a helyén van, erről a gigantikus mozgó alkotmányról mindenféle egység gyorsan az ellenséges várfal tetejére juthat. Használatához, először is jelöld ki, majd mozgasd közvetlenül a várfal mellé. Ha elég közel ért a várfalhoz, az ostromtorony tetejéről megcsáklyázzák a falat és egy csapóhidat nyitnak le a fal tetejére. Amint a csapóhíd a helyére került az ostromló katonák az ostromtornyon keresztül könnyedén feljuthatnak a várfalra. Egy ostromtorony kezeléséhez négy ostrommérnökre van szükség, különben működésképtelen a gépezet.
Szükséges mérnök: 4
Előállítás: 150 arany


- Hordozható pajzs: Az ostromló katonáknak védelmet nyújt a rájuk záporozó nyílvesszők és íjpuska lövedékek ellen, viszont szinte teljesen hatástalan gyalogsági támadás ellen. Egy hordozható pajzs kezeléséhez egy ostrommérnökre van szükség, különben működésképtelen a szerkezet
Szükséges mérnök: 1
Előállítás: 5 arany


- Faltörő kos: A faltörő kos ugyan lassú, de igen hatásos eszköz az ellenséges kaputornyok lerombolására. Ha egy ilyen faltörő kossal sikerül a várfalak vagy a tornyok közelükbe férkőzni, akkor azokon is komoly pusztítást végezhet. Egy faltörő kos kezeléséhez négy ostrommérnökre van szükség, különben működésképtelen a gépezet.
Szükséges mérnök: 4
Előállítás: 150 arany

  
- Kőhajító ostromgép: A kőhajító ostromgép félelmetes gépezet, amellyel könnyűszerrel porig lehet rombolni még a legmasszívabb épületeket is. Ezek hatalmas, helyhez kötött gépezetek. Ugyan nem olyan pontos, mint a katapult sokkal nagyon a lőtávolsága, és találat esetén jóval nagyobb károkat okozhat. A kőhajító ostromgép jó magas ívben lövi ki a lövedékeket, ezért kiválóan alkalmazható a várfal átlövésére. A katapulthoz hasonlóan a kőhajító ostromgéppel is lehet fertőzött tehén tetemeket lődözni a védőkre.  Egy kőhajító ostromgép kezeléséhez két ostrommérnökre van szükség, különben működésképtelen a gépezet.
Szükséges mérnök: 3
Előállítás: 150 arany
Opcionális épület: tehenészet


- Hajítógép: A hajítógépeket magas tornyok tetejére kell telepíteni, és működtetésükhöz két ostrommérnökre van szükség. Igen pontos szerkezetek, amelyek egyszerre egy, hatalmas nyílvesszőt lőnek ki, ami ha betalál, akkor komoly pusztítást végezhet az ellenség ostromgépein.
Szükséges mérnök: 2
Előállítás: 50 arany

  
- Kővetőgép: A védelmi ostromgépeket mint például a kővetőgépet magas tornyok tetejére kell felállítani, hogy így legyen maximális az általa nyújtott védelem. Elhelyezését követően két ostrommérnökre van szükség a kezelésére. A kővetőgép egy halom sziklát lő ki egyszerre, és igen nagy pusztítást lehet vele véghezvinni az ellenséges gyalogság soraiban. Ugyanakkor meglehetősen pontatlan szerkezet, így könnyen előfordulhat, hogy nem a kívánt célpontot találja el vele az ember.
Szükséges mérnök: 2
Előállítás: 50 arany



források:  Wikipédia  Gamefaq
címkék: Stronghold Crusader, európai, keresztes, arab, egységek, katonák, ostromgépek

29 megjegyzés:

  1. nincsenek a stronghold crrusaderba uj katonék uj ijjászok kardforgatok stb!???????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Legjobb tudomásom szerint, nincsenek, sajnos.

      Törlés
  2. koszi! de szerinted lehetne fejleszteni a képességuket valahogy átirni a sebességuket erejuket amint a fenti adatok mutatják pl: az europai(keresztes) ijász páncélzata nem 4.5 hanem 8?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ebben az ügyben ezt találtam:
      http://stronghold.heavengames.com/cgi-bin/forum/display.cgi?action=ct&f=4,3977,,10

      Ennek az a lényege, hogy a srác, kikereste a különböző egységek, egészségügyi értékeit a programfájlban (exe). Elvileg ezeket, bármilyen Hex editorral át lehet írni, a megadott szabályok mentén, és akkor minden azonos típusú egység életereje megváltozik, a beírt értékre.
      Jelzem: az ellenségeseké ugyanúgy, mint a te egységeidé.

      A srác azt is írja, hogy a többi értéket, vagyis a támadási értéket, egységköltséget, vétel/eladás árat, épületek életerejét, stb. még nem sikerült megtalálnia.

      Amúgy, nem tudom pontosan, hogy ezek a kódok minden verziónál működnek, vagy csak egy bizonyossal, mert azt sehol nem olvastam. De ez az egyetlen, amit találtam.

      Nincs jobb ötletem, próbáld ki. Leszedsz egy ingyenes Hex editor programot, megnyitod vele a Stronghold Crusader.exe-t, és kikeresed a listán lévő kódokat. Megnézed, hogy annak a hex kódnak mi a decimális értéke, vagyis mit jelent normális számmal (pl 220 = 03 5B 60 "hexa"), majd tetszőlegesen módosítod, és a számot vissza alakítod hexa értékekre. Végül elmented. Azért ajánlom, készíts biztonsági másolatot, az exe-ről, hogy visszatudd állítani, ha szétesne. :/

      Több biztató dolgot nem tudok mondani, ezzel kapcsolatban. :)

      Igazából, sokkal könnyebb lenne, ha a játékon belül, ezek az adatok, folyamatosan változnának, mint pl. az arany száma. Úgy sokkal egyszerűbb lenne beazonosítani ezeket, még Cheat Enginel is. De így, hogy fixek, nem változnak, csak úgy lehetne megtalálni, ha ismert lenne a játék forráskódja, és persze lenne némi programozói képességem is mellé.

      Remélem, azért valami hasznosat is mondtam, nem csak süketeltem. :)

      Üdv.

      Törlés
    2. Köszi ki is probálom.És lenne még egy kérdésem szeretném a crusader 1 be a a sivatagi talajt élethűbbé tenni ami van egy másikat betenni csak eztet nem találtam meg a talajt elore koszi a segitséget
      helo

      Törlés
    3. Szia! Nem láttam, sehol ilyesmit, sry. A textúrák szerkesztéséhez, meg csak az "Image Toolbox" program használható, bár múltkor leírtam, hogy nem nagyon ajánlanám ezt sem, mert bugos. De ha kipróbálnád, itt az oldalakon is megtalálod a programot.

      Törlés
    4. igen hasznos volt nagyon köszi katonákat épitménykeket ..stb lehet szerkeszteni vele . 1 kérdés még uj karaktert birtam létrehozni uj szoveggel képpel várral csak a nevét nem birtam meg másítani tudod hol lehetne meg találni pl richárd nevát a játékban és át nevezni vagy bármejikét?

      Törlés
    5. Szia! Történetesen, ebben tudok segíteni! :) A magyatítás javításánál, csináltam egy nyers fordítást a játékhoz, amit a Crusader Tools-al át lehet konvertálni olyanra, amit a játék használ... Itt van minden:

      https://drive.google.com/open?id=1mrzoQVDi37xPbJcpuHAj5AYAwvYAZeLC

      A Crusader.txt -ben szerkeszd át a szöveget, tetszés szerint (lehetőleg, új sort nem létrehozva), majd mentsd el.
      A ff_tex_cru.exe legyen ugyanabban a mappában, majd indítsd el. Ha minden jól megy, akkor egy sípolást hallasz, és a program létrehozza a cr.tex fájlt, ami a játék szöveges fájlja - ezt már csak a játék főkönyvtárába kell másolni...
      Ha nem működik a program, akkor indítsd kompatibilitási módban, illetve rendszergazdaként, avagy ideiglenesen kapcsold ki a víruskergetőt...

      Még annyit, hogy az ékezetes karakterekre ügyelj: a játék alapvetően nem jelenít meg pár hosszúékezetes karaktert, így egyéb, hasonló karaktereket használtam a helyettesítésükre. De még így is szükséged lesz, a magyarítás javításban lévő, "gm" mappa tartalmára is, hogy rendesen megjelenjenek:

      https://drive.google.com/file/d/1RPgpTvPlLVriW5bbjIJVjB1xAY7CSQMx/view

      Sok sikert!
      Üdv. :)

      Törlés
  3. Lenne még a stronghold crusader 2 ből az elemeket tudnál segiteni megynitni pl jpg formátumba megnéznia várfal elemeket ...stb????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ezt találtam:
      https://www.strongholdnation.co.uk/article/167-enable-viewing-all-game-files

      E szerint - leegyszerűsítve: a játék textúrái .pak archívumokba vannak csomagolva (a játékban használt felbontástól függően, több fájl is létezik: pl. alacsony felbontáshoz: "textures.low.pak", nagyobb felbontáshoz: "textures.high.pak"-ot használja a játék, stb.). Ezeket 7z-vel, avagy WinRar-ral -azt írja- egyszerűen meg lehet nyitni... Az archívumokban, dds formátumokban vannak a fájlok, amiket, pl. Paint.Net-el lehet szerkeszteni.

      Ugyanazok a textúra fájlok, minden archívumban azonos néven, és azonos könyvtárakban vannak; szóval, ha minden felbontáshoz használni szeretnéd az általad módosított textúrát, akkor vagy mindegyik archívumban módosítanod kell, az ugyanazon a helyen lévő, azonos nevű fájlokat, vagy csak csinálsz egyet (amit kimásolsz, mondjuk az asztalra), és azt belemásolod egyenként az összes archívumba, a megfelelő helyre... (ez nem a bejegyzésben szerepel, hanem én írom; csak ez egyszerűbbnek tűnik nekem, mint a fájlnevekkel baromkodni...) :)

      Ha mindent elmentettél, akkor elvileg a játék már a módosított textúrákat tölti be. Amit, egyelőre, sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudok, hogy a .pak fájlokat, meg e lehet nyitni 7z-vel, vagy Winrarral... Mikor fent volt a játék, nem nézegettem, hogy mit lehet kezdeni a fájlokkal, de legközelebb én is letesztelem. :) Addig viszont nem tudok okosabbat mondani.

      Sok sikert! :)
      Üdv.

      Törlés
  4. helo tudnák segíteni még abban 1) hpgy hol tudnék találni játék animációs képeket ...stb fájlokat amiket át mentek más formátumba megfelelő méretben és a stronghold crusader katonáit lecserélném mert 1-esével nagyon sok át rajzolni...2)az hogy a garfikán akarok csiszolni hogy jobb minőségű legyen nem találok semmit azzárt kérdem tőled hogy tutsz-e olyan lehetőséget vagy progit amival pl 256x128 képkocká hd minőségű legyen ugye csak a mérete legyen kicsi mert háttérképeknél is van hd 1024x768...stb ?

    VálaszTörlés
  5. meg nagyon fontos lenne ha tudnád mia stronghold crus motorja keresgélem de nem találom a a nevit tudnál segiteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      1, A Stronghold Image Toolbox 9.9.9b-ban van olyan lehetőség, hogy egyszerre lemented az összes képet egy fájlba: megnyitsz egy gm1-et, rákatt a "Select All" gombra fent, majd "Edit". "Next save" - szerkeszted, majd ha kész vagy - "Next inject" és "Apply". Így nem egyenként kell kiválogatni a képeket, hanem egyszerre megoldható; jobbat nem tudok.

      2, Szerintem nem megoldható, hogy átméretezd a textúrákat; ha arra gondolsz pl, hogy egy 100x100 képet szeretnél lecserélni 200x200-ra. Az imént említett program is figyelmeztet, és átméretezi a képet, ha nem megfelelő méretűt akarsz visszatölteni. Szóval, a textúrák fix méretekhez vannak kötve.

      3, Nem találom, szintén, mi a hivatalos neve. Egyik játéknál sem említik, ami ezt használja. :/

      Remélem, mondtam hasznosat is. :)
      Üdv.

      Törlés
    2. kössz működik de csak ami nem animácios de ez is sokat segitett! a felbontást ugy érteném hogy ugyanaz a méret de jobb képminőség olvasgattam probálgatom de rossz felől mert még nem sikerült igy értettem volna valahogy pl az ege of empires 1 és a 4 kb ugyanaz de sokkalta de jobb képminőséggel ezt akarom elérni hogy valamennyivel jobb legyen a részletessége

      Törlés
  6. de a játék motort letudnám vagy tudnád szedni valahonnann?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "pl az age of empires 1 és a 4 kb ugyanaz de sokkalta de jobb képminőséggel..."

      Szerintem ez nem ilyen egyszerű. A két játékban hiába "ugyanazok", pl. a küldetések, meg az egységek, térképek, stb, az két külön játék. Az első rész kapott egy remastert, vagyis teljesen újra keverték (az elejétől újraalkották), új engine-nel, textúrákkal, stb, nemcsak nyomtak egy copy/paste-t egy másik engine-re. Nyilván használtak fel részeket a régi részből is, de javarészt minden új az új játékban - ugyanez lesz a Warcraft 3-al, vagy a Crash Team Racingel is, például.

      Ahhoz, hogy részletesebb képminőséget tudj csinálni, növelni kéne a pixelek számát, vagyis növelni a képek méretét, amit a játék ősöreg motorja nem tud kezelni. Szóval, ha hasonlóképpen csinosítani szeretnéd a Strongholdot, mint az AoE-nél tették, akkor elölről kéne megalkotnod az egész játékot (mivel a Firefly Studios biztosan nem adja ki a játék forráskódját senkinek). Ehhez szükséged lesz egy játék enginre; plusz/minusz pár programra - meg egy jó adag programozói, és grafikus skill sem árt, többek közt...

      "de a játék motort letudnám vagy tudnád szedni valahonnan?"

      A Crusader motorjának még a neve sem nyilvános. A fejlesztők, valószínűleg csak házon belül használták, és csak 2-3 játékhoz.
      De van jó pár program a neten, amikkel lehet játékot létrehozni. Egy-kettőt ingyenesen is ki lehet próbálni, otthoni felhasználásra, mint pl. a Unity Engine is ilyen... Ez egy egyszerűbb cucc, de jó példa gyanánt:
      https://www.youtube.com/watch?v=j48LtUkZRjU&list=PLPV2KyIb3jR5QFsefuO2RlAgWEz6EvVi6
      Bonyolultabb játékhoz, mint amilyen egy valós idejű stratégiai, szerintem több, profibb program is kellene... Ha érdekelne a dolog, a tanácsom, hogy megfelelő topikokban érdeklődj, mivel érdemes kezdeni, milyen programok szükségesek egy ilyen projekthez, stb.

      Okosabbat nem tudok ez ügyben mondani, bocsi. :/ De ha tudok, továbbra is szívesen segítek, más kérdéseknél... :)

      Sok sikert, ha belevágnál, valami hasonló projektbe! :)
      Üdv. :)

      Törlés
  7. azt akarnám jogy az age of empires bol 1 bol a katonák mozgását animációs képeit kimenteni bmp jpg...stb hogy megnyitható legyen és ezeket bemásolni pl a kardforgatok helyére igy minden katonát felcserélni? ugyan probáltam age of empires editorral de nem volt az igazi valhogy kikéne annak a valamajik katonája animációs képeit menteni ebben tudnál segíteni? köszi amugy az előzőválsz is segített

    VálaszTörlés
  8. és az lenne még a kérdsésem kész pc játék elemeket gif animációs kép sorozatok emberek vagy állatok katonák mozgásai képek ben ilyen elemeket nem lehetne leszedni készen valahonnan? és már kerestem magyarul angolul sehogy nem azt attaki és nem találtam bár lehet nem jo szavakat használtam hozzá ebben tutdnál segíteni ez is a crusaderhoz kéne. ?

    VálaszTörlés
  9. sikerülot kimenteni de nembirom visszakonvertálni abban tudnál segíteni kimentettem gifbe majd a barátom talált 1 progit amivel kilehet de nem birom vissza konvertálni pl: kimentemttem gifbe a szaracént és majd azt képkockákra lett több száz kép sorozat vissza kéne az öösszeset menteni 1 db gm fáljba ez hogyan lenne lehetséges?

    VálaszTörlés
  10. Válaszok
    1. Szia. Kicsit késve, de itt vagyok:

      @2019. január 4. 10:01

      Itt van egy pár editor, amikkel lehet textúrákat szerkeszteni. Ha nem haragszol, csak belinkelem, de nem tesztelném le mindet:
      http://aoe.heavengames.com/downsnew/dwnutils.shtml
      http://aoe.heavengames.com/siegeworkshop/graphicslpediting/

      @2019. január 26. 12:58

      Ha a Stronghold Image Toolbox 9.9.9b-t használtátok, azzal vissza lehet konvertálni gm1-be, de ha jól emlékszem, csak egyenként lehet a képeket visszatenni. Import/Export menü.

      Törlés
  11. Sikerült modositasokat végra hajtanom és javitani a kép mindoségin
    szerencsére , de van mind még finomitgatni azt irtad hogy nem lehet hisz nagyo felbontásu képet nem tamogat ugye a crus 1 de van egy program ami a pixeles képet ugymond folyositsa és élesebb finomabbá válik a kép igy a teljesitmény marad minden és élesebb a kép nos egy a baj , egy régebbi törlés géptakaritás során biztos szemétbe ment , igy nem találom se neten se a gépen még a szemetes visszakareso program se , nem tudsz egy olyat programot ami tehát a pixeles képet javitsa ugy hogy a kockákbol szép vonal válik ...? neten idáig nem találtam egy jot sem illetve azt ami letörlödött, ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Szerintem, amire te gondolsz, az az anti-aliasing, magyarul élsimítás opció, ami a legtöbb képszerkesztőben benne van, bár vannak minőségbeli eltérések. Szóval Gimptől Photoshopig kb mindben van. Én paint.netet használok (ha érdekel), ebben mondjuk alapból pont nincs, de le lehet hozzá pluginokat szedni. A másik dolog, hogy milyen kis képet akarsz szebbé varázsolni. Már nem emlékszek nagyon, de ha ilyen 16x16, vagy 32x32 pixelből állnak azok a képek (az egységekről), akkor akárhogy javítod, ugyanúgy pixeles lesz, vagy pedig megpiszkálod azt a lila színt, amit a játék átlátszónak érzékel, és akkor ilyen lilás lesz az egységek széle a játékban. Szóval, az élsimítás is csak nagyobb felbontású képeknél működik igazán, mert több pixellel szebb eredményeket lehet produkálni.

      Törlés