Crusader: Népszerűség mutató

 A zöld mosolygó arc azt jelenti, hogy az adott tényező kedvezően befolyásolja népszerűségedet. A sárga arc azt, hogy az adott dolog sehogyan, míg a piros szomorú arc azt jelzi, hogy az adott dolog hátrányosan befolyásolja népszerűségedet. Az egyes tényezők mellé rendelt mosolygó, semleges, valamint szomorú arcok jelentette pozitív és negatív hatások összesítése után derül ki, hogy összességében ezek a dolgok kedvező vagy kedvezőtlen irányba befolyásolják népszerűséged alakulását. Ezt az értéket a "Következő hónapban" mögött láthatod. Összességében hét módon befolyásolhatod népszerűséged alakulását, ezek között a két legfontosabb tényező az élelmezés és az adózás. Mindig gondoskodj róla, hogy népszerűséged 50 fölött maradjon, különben az emberek elkezdenek elvándorolni a váradból!

Jelenség   Max. pozitív   Max. negatív
Élelmezés +8 (+3) -8
Adózás +7 -24
Félelem tényező +5 -5
Vallás +8 (+3)
Kocsmák +8
Vándorcirkusz +16
Udvaribolond +2
Házasság +8
Túlzsúfoltság -10
Járvány -6
Tűz -2
Banditák -5
Oroszlán támadás -3
Összesen +68 -63


- Élelmezés

A kiosztásra kerülő fejadagok mennyiségének megváltoztatása a népszerűség befolyásolásának egyik leggyorsabb módja. A fejadagok nagyságát a magtár-panelen lehet módosítani. Az élelmezésből adódó népszerűség változást egyaránt befolyásolja az elfogyasztott élelmiszerfajták száma és a fejadag nagysága. Ha a fejadagot az alapértelmezésként megadott "Teljes fejadag" alá csökkented, az negatív hatással van a népszerűségre. Ezzel szemben, ha az alapértelmezett fejadag fölé növeled a kiosztott fejadagok nagyságát, akkor népszerűséged nőni fog. Az emberek akkor is jobban fognak szeretni, ha változatosan étkezhetnek, azaz nem csak egyféle élelemmel tömöd őket.

Táblázatokon:
Dupla fejadag  +8           Egyféle élelmiszer  0
Extra fejadag  +4 Kétféle élelmiszer +1
Normál fejadag   0 Háromféle élelmiszer  +2
Fél fejadag  -4 Négyféle élelmiszer +3
Nincs fejadag  -8
- Adózás

A képernyő jobb szélén látható csúszka jobbra illetve balra tologatásával állíthatod be az adó nagyságát, egészen a bőkezű adománytól a népnyúzó adóig. Mivel az emberek már a középkorban is utáltak adót fizetni, ezért minél magasabb az adó, annál jobban csökken a népszerűséged. Ha már elég arany gyűlt össze a kincstáradban, akkor dönthetsz úgy is, hogy adományokat osztogatsz szét parasztjaid között. Ilyenkor természetesen, a kiosztott adományok nagyságától függően növekedni fog a népszerűséged.

Táblázaton:  Bevételed: adó/hó/ fő/arany  12 fő/hó  20 fő/hó  24 fő/hó  28 fő/hó
Bőkezű adomány +7     -100% -12 arany -20 arany -24 arany -28 arany
Nagy összegű adomány +5     -80%  -9 arany -16 arany -19 arany -22 arany
Kisebb összegű adomány  +3     -60%  -7 arany -12 arany -14 arany -16 arany
Nincsenek adók  0   0 arany   0 arany   0 arany   0 arany
Alacsony adók -2     +60%  +7 arany +12 arany +14 arany +16 arany
Átlagos adók -4      +80%  +9 arany +16 arany +19 arany +22 arany
Magas adók -6    +100% +12 arany +20 arany +24 arany +28 arany
Gonoszan magas adók -8     +120% +14 arany +24 arany +28 arany +33 arany
Kegyetlen adók -12    +140% +16 arany +28 arany +33 arany +39 arany
Népnyúzó adók -16     +160% +19 arany +32 arany +38 arany +44 arany
Elviselhetetlenül magas adók  -20    +180% +21 arany +38 arany +43 arany +50 arany
Szörnyű kizsákmányoló adók -24     +200% +24 arany +40 arany +48 arany +56 arany
*Megjegyzés: a táblázat készítésénél a játék által használt kerekítő rendszert használtam. A játék csak egész számokat jelöl, a nem egész számokat mindig lefelé kerekíti, a szabályoktól eltérően.
*A táblázatban: 100% = 1 arany/ 1 fő/ 1 hónap. 

- "Félelem tényező"

Az úgynevezett "félelem tényező" határozza meg, hogy munkásaid mennyire termelékenyek. A jó dolgok telepítésével jó fejnek tűnsz majd a munkások körében, és növekedni fog a népszerűséged, ugyanakkor csökkenni fog a munkások hatékonysága és termelékenysége. Ezzel szemben, ha kegyetlennek és vérszomjasnak akarsz mutatkozni néped előtt, akkor építs néhány rossz dolgokat a váradba és környékére. Ezeknek a hatására drámaian fog csökkenni népszerűséged. Mindig gondoskodj róla, hogy népszerűséged 50 fölött maradjon, különben az emberek elkezdenek elvándorolni a váradból!

Táblázaton:

Népszerűségi hatás:   +5 +4 +3 +2 +1   0 -1 -2 -3 -4 -5
Parasztok hatékonysága:   50% 60% 70% 80% 90%100%  110%  120%  130%  140%  150%
Katonák harci bónusza:  +25%  +20%  +15%  +10%   +5%    0 -5%-10%-15%-20%-25%

- Vallás

Amint felépül egy vallási célokat szolgáló épület, papok érkeznek, és azonnal osztani kezdik az áldást a nép között. Az így kiosztott áldások hatása idővel elmúlik, amikor is az illető személyt újra meg kell áldania egy papnak. Minél magasabb a megáldott emberek aránya a teljes lakosságon belül annál nagyobb a vallási megelégedés előidézett népszerűségi bonusz.  A templomok után +1, a katedrálisok után pedig +2 népszerűségi bonusz pont jár.

Táblázatokon:
Áldott emberek:  0-24%  25-49%  50-74%  75-99%  100%
Hatás:   0   +2   +4   +6   +8
Templom bónusz +1
Katedrális bónusz   +2
- Kocsmák

A játék során azok a kocsmák működnek, amelyekhez tartozik kocsmáros, és amelyik megfelelően el van látva sörrel. A sört a kocsmáros hozza át hordókban a raktárból a kocsmába. Ha van sör a kocsmában, akkor az emberek nem haboznak, hanem rávetik magukat a folyékony kenyérre. Minél nagyobb a lakosság, annál több sör fogy el egy hónapban, azaz sokkal gyorsabban fogy el ugyan az a mennyiség. Minden egyes működő kocsma után +1 ponttal nő a népszerűséged.

Táblázaton:
Lefedettség:  0-24%  25-49%  50-74%  75-99%  100%
Hatás:   0   +2   +4   +6   +8
- Túlzsúfoltság

Túlzsúfoltságra akkor kerül sor, amikor az aktuális népesség létszáma meghaladja a rendelkezésre álló lakóházak számát. Ilyen esetben a népesség-jelző színe pirosra vált át. Túlzsúfoltság fordulhat elő például, ha az ellenség lerombolja néhány kunyhódat, vagy éppen te magad döntöd le azokat tereprendezés közben. A túlzsúfoltság legegyszerűbb megoldása, ha új házakat építesz. Minden egyes újonnan felépített házzal 8 fővel nő birtokod maximális befogadóképessége.

- Vándorcirkusz

A játék folyamán időnként előfordul, hogy vándorcirkusz érkezik váradba, hogy a lakosságot szórakoztassa. Amíg a várban tartózkodik a cirkusz addig ideiglenesen megnő a népszerűséged. Ehhez hasonló ideiglenes népszerűség növekedést hoz az is, ha az uraság megházasodik. Ezek extra népszerűség bónuszok, amiket nem tudsz befolyásolni.

cimkék: Stronghold Crusader, népszerűség, pontok, táblázat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése