Stronghold 2: Egységek

Barakkban képezhető egységek:

- Fegyveres paraszt:

Parasztjaid egy vasvillával felfegyverezve szembeszállhatnak az ellenség katonáival; sajnos katonai kiképzés és páncélzat hiányában rendkívül sérülékenyek. Nagyszerűek az ellenség kihelyezett csapdáinak a felfedésére.
- Szükséges épület: barakk
- Előállítás: 1 paraszt, 5 arany

- Lándzsás:

Ôk az elsôként elérhetô, igazi közelharci egységek. Mivel nem viselnek páncélt, ezért a legtöbb egységnél gyorsabbak. Erôsebbek a fegyveres parasztnál, de ne várj csodát.
- Szükséges épület: barakk, fegyvertár
- Fegyverkészítő épület: szálfegyverkészítő-műhely
- Előállítás: 1 paraszt, 8 arany, 1 lándzsa,

- Íjász:

Ők a legkezdetlegesebb távolsági fegyverrel harcoló egységeid. Mivel nem viselnek páncélt, ezért a játék leggyorsabb egységei közé tartoznak, de közelharcban szinte teljesen használhatatlanok. Meglehetősen messzire képesek ellőni és elég hatékonyak a páncél nélküli vagy bőrvértet viselő egységek ellen.
- Szükséges épület: barakk, fegyvertár
- Fegyverkészítő épület: íjkészítô-műhely
- Előállítás: 1 paraszt, 12 arany, 1 íj, 2 dicsőség pont

- Nyílpuskás:

Ezeknek az egységeknek a mozgása és a tüzelési sebessége lassabb, a lôtávolsága pedig kisebb, mint az íjászoknak. De nagyon pontosak és a lövedékeik még a fém páncélon is áthatolnak.
- Szükséges épület: barakk, fegyvertár
- Fegyverkészítő épület: íjkészítô-műhely, tímár-műhely
- Előállítás: 1 paraszt, 20 arany, 1 nyílpuska, 1 bőrpáncél, 2 dicsőség pont

- Buzogányos:

Ezek a züllött, nyers katonák gyorsak és elég nagy pofonokat osztogatnak. Ezen tulajdonságok miatt ideálisak villámgyors támadások végrehajtására. Ugyanakkor nem túl erős a páncélzatuk, ami miatt meglehetősen védtelenek az ellenség lövedékeivel szemben.
- Szükséges épület: barakk, fegyvertár
- Fegyverkészítő épület: fegyverkovács-műhely, tímár-műhely
- Előállítás: 1 paraszt, 20 arany, 1 buzogány, 1 bőrpáncél, 1 dicsőség pont

- Alabárdos:

A nehéz alabárdjuk és a fémpáncéljuk miatt az alabárdosok meglehetősen lassú, de egyúttal a legkiválóbb védelmi egységek. Elég sok sebzést képesek elviselni. Ideálisak a vár bizonyos részeinek az eltorlaszolására.
- Szükséges épület: barakk, fegyvertár
- Fegyverkészítő épület: szálfegyverkészítő-műhely, kovácsműhely
- Előállítás: 1 paraszt, 20 arany, 1 alabárd, 1 páncél, 2 dicsőség pont

- Kardforgató:

Ők az elit gyalogságod. Nehéz páncéljuk miatt a játék leglassabb egységei közé tartoznak. De ha egyszer elérik a célpontjuk, iszonyú pusztítást képesek véghezvinni. Kiválóan alkalmazhatóak támadások során és védekezés közben is.
- Szükséges épület: barakk, fegyvertár
- Fegyverkészítő épület: fegyverkovács-műhely, kovácsműhely
- Előállítás: 1 paraszt, 40 arany, 1 kard, 1 páncél, 8 dicsőség pont

- Lovag:

A lovagok a legkiválóbban kiképzett katonák, gyorsak (lovon) és nagyon erősek a közelharcban, de rengeteg dicsőség szükséges a kiképzésükhöz. Nagyszerűen alkalmazhatók meglepetés támadásoknál, mikor egy rejtekajtón át kitörhetnek a várból, hogy elpusztítsák az ellenfél ostromfegyvereit. Mindegyikük számára tarthatsz egy lovat az istállóban.
- Szükséges épület: barakk, fegyvertár
- Opcionális épület: istálló
- Fegyverkészítő épület: fegyverkovács-műhely, kovácsműhely
- Előállítás: 1 paraszt, 200 arany, 1 kard, 1 páncél, (1 ló), 50 dicsőség pont 
- Különleges képességek: képes lóhasználatára

Zsoldostáborban képezhető egységek:

- Csónakos:

Ez egy igazán különleges egység, amely képes átkelni a vízen a csónakjával, melyet a szárazföldön a hátára csatol. Eme képességük miatt remekül hátba lehet velük támadni az ellenséget.
- Szükséges épület: zsoldostábor
- Előállítás: 1 paraszt, 40 arany
- Különleges képességek: képes vízen közlekedni

- Törvényenkívüli:

A törvényenkívüliek egy dobódárdával és karddal vannak felszerelkezve. A dárdát azelőtt elhajítják, mielőtt közelharcba bocsátkoznának az ellenséggel. A dobódárdát rövid idő alatt visszaszerzik. Erdők közelében láthatatlanok, amíg nem támadnak, így a legtökéletesebb egységek csapdák felállítására.
- Szükséges épület: zsoldostábor
- Előállítás: 1 paraszt, 60 arany
- Különleges képességek: erdők közelében láthatatlan

- Könnyűlovas:

Nyeregbe született katonák! Közepes páncélzattal és dárdával harcolnak. A játék leggyorsabb egységei, kiválóak az ellenség ostromfegyvereinek, íjászainak és nyílpuskásainak a lerohanására.
- Szükséges épület: zsoldostábor
- Előállítás: 1 paraszt, 40 arany, 2 dicsőség pont 

- Baltahajító:

A viking baltahajító kis lőtávolságon belül hatalmas sebzést tud okozni az ellenségnek.
- Szükséges épület: zsoldostábor
- Előállítás: 1 paraszt, 100 arany

- Orvgyilkos:

Ezek az egységek egy kötél segítségével képesek az ellenség falát megmászni és közepes távolságig láthatatlanok számára. Kiválóak különleges küldetések végrehajtására, például egy kapu elfoglalására.
- Szükséges épület: zsoldostábor
- Előállítás: 1 paraszt, 100 arany, 200 dicsőség pont
- Különleges képességek: messziről láthatatlan, képes várfalat mászni

- Lovasíjász:

A középkori európai hadseregek legrettegettebb ellenségei ezek a lovas íjászok. Azon képességük, hogy mozgás közben is képesek tüzelni, lehetővé teszi számukra, hogy az ellenség körül körözve harcoljanak.
- Szükséges épület: zsoldostábor
- Előállítás: 1 paraszt, 80 arany, 2 dicsőség pont
- Különleges képességek: képes lovaglás közben nyilazni

- Berzerker:

Ezek a viking harcosok imádják a csatákat és egy elég erős baltával csapkodnak. De vigyázz, távolsági fegyverek ellen teljesen védtelenek!
- Szükséges épület: zsoldostábor
- Előállítás: 1 paraszt, 80 arany, 2 dicsőség pont

- Tolvaj:

A tolvajok szeretnek kimaradni a harcokból, azért csak egy vívótört hordanak maguknál. Képesek elvegyülni az ellenség parasztjai között és a kincstárát megdézsmálni. Ahhoz, hogy az ellenfél megtámadja, rá kell kattintania a magát földművesnek álcázó tolvajra, majd felfedni a valódi kilétét. Az őrök maguktól észreveszik. Figyelj a furcsán viselkedő parasztjaidra!
- Szükséges épület: zsoldostábor
- Előállítás: 1 paraszt, 10 arany, 50 dicsőség pont
- Különleges képességek: képes az ellenség előtt parasztnak álcázni magát, és meglopni őt

Mérnökök céhében képezhető egységek:

- Hadmérnök:

A játék talán legsokoldalúbb egységei. Kezelik az összes ostromgépet és a forró olajat is csak ők képesek használni. A Mérnökök céhében tudod kiképezni őket.
- Szükséges épület: mérnökök céhe
- Opcionális épület: ostromtábor, forró üst, alagút bejárat
- Előállítás: 1 paraszt, 30 arany
- Különleges képességek: minden ostromgép működtetésére képes, forró olajjal teli üstöt használhat, képes alagutat ásni az ellenfél várfala alá

- Létrás:

Ha nem tudnád lerombolni a falakat, akkor a létrások segítenek felmászni rá. Olcsón kiképezhető, sérülékeny egységek, akiket jobb gyorsan bevetni. Bármely egységed átalakítható létrássá, ha kifogynál belőlük.
- Opcionális épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Előállítás: 1 paraszt, 4 arany
- Különleges képességek: létrát állít a fal alá, amin az egységek felmászhatnak

Kolostorban képezhető egységek:

- Szerzetes:

Ezek a szerzetesek szívós és gyors egységek, akik egy pálcával vannak felfegyverkezve. Egyetlen gyenge pontjuk a komolyabb páncél hiánya.
- Szükséges épület: kolostor
- Előállítás: 1 paraszt, 25 arany, 1 dicsőség pont

- Harcos Szerzetes:

Ezek a titokzatos szerzetesek egész életüket a gyakorlással töltik és esküvel fogadják vallásuk védelmét. A csatában pajzzsal és karddal vonulnak.
- Szükséges épület: kolostor
- Előállítás: 1 paraszt, 1 arany, 10 dicsőség pont

Ostromgépek:

- Kőhajító:

A kőhajító félelmetes ostromfegyver. Miután elhelyezték már nem mozgatható. A katapulttal ellentétben ugyan nem mozgatható, de sokkal messzebb ló és nagyobbat sebez nála. Mivel magas röppályán lövi a sziklákat, ezért képes a falak fölött is átlőni. A kőhajító is képes elpusztult állatok kilövésére.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Előállítás: 3 paraszt, 200 arany

- Tüzes dárdavető:

A tüzes dárdavető elképsztôen pontos és képes akár egyetlen lövéssel több ellenfelet is leteríteni. Az égő lövedékek felgyújtják a faépületeket, de a kőépítményekben nem tudnak kárt tenni.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Előállítás: 2 paraszt, 150 arany

- Katapult:

Ezekkel az ostromgépekkel közepes távolságról rombolhatod le az ellenség épületeit. A katapult mozgatható, elég pontatlan és csak közepes lőtávolsága van, de elég nagy a sebzése. Képesek elpusztult állatokat hajigálni az ellenség várába, ezzel betegséget terjesztve az emberek között. Ahhoz, hogy ezt megtehesd, kattints a `Tehén kilövése` gombra majd válaszd ki célpontot.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Előállítás: 2 paraszt, 200 arany

- Ostromtornyok:

Építhetsz kisebbet és nagyobbat is belőle. Mindkettőnek a tetején állomásoztathatsz egységeket, miközben az ökrök a torony aljában mozgatják az építményt. Miután kijelölted a tornyot, kattints a falfelületre, amit meg akarsz támadni. Mikor elég közel került a falhoz, egy deszka csapódik rá, amin az egységeid a falra kerülhetnek. A nagy ostromtoronynak a tetején állomásoztathatsz távolsági fegyvereket használó egységeket is.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Kis ostromtorony előállítása: 4 paraszt, 150 arany
- Nagy ostromtorony előállítása: 4 paraszt, 250 arany

- Faltörő kos:

A faltörő kos lassú, de strapabíró egység. Azon kevés alakulat egyike, mellyel be lehet törni a kapukat.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Előállítás: 2 paraszt, 150 arany

- Védőállvány:

A védőállvány tökéletes védelmet jelent nagyszámú gyalogos egységnek az ellenség lövedékeivel és nyílvesszőivel szemben. Az ellenség vizesárkait betemető egységek védelmére is nagyszerűen alkalmas. A közelében tartózkodó egységek teljesen védettek a lövedékekkel és a nyílvesszőkkel szemben.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Előállítás: 2 paraszt, 100 arany

- Fedezék:

Ezek az eszközök kiválóan alkalmasak egységeid megóvására az ellenség nyilaitól és lövedékeitől, de védtelenek a közelharci támadásokkal szemben. A közelében tartózkodó egységek teljesen immúnisak a távolsági fegyverek lövedékeire.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Előállítás: 1 paraszt, 10 arany

- Égőkocsi:

Ezt a szekeret száraz szalmával és szurokkal töltötték fel. Képes az ellenség csapdáinak a felfedésére, vagy egy csapat katona felgyújtására.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, ostromtábor
- Előállítás: 2 paraszt, 100 arany

- Falra helyezhető katapult:

Az olyan várvédelmi szerkezeteket, mint amilyenek a katapultok, is masszív tornyok tetején kell elhelyezni. Felállításuk után két mérnök kezeli ôket. A katapult sziklaesôt zúdít az ellenfélre (gyalogság ellen nagyon hatékony) de nagyon pontatlan, gyakran teljesen mást talál el, mint amit kellene.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, egy nagyobb torony
- Előállítás: 2 paraszt, 150 arany

- Falra helyezhető hajítógép:

A dárdavetôt miután elhelyezted egy masszív torony tetején, két mérnök fogja kezelni. Meglehetôsen pontos és nagyon hatékony ellenséges ostromgépek ellen.
- Szükséges épület: mérnökök céhe, egy nagyobb torony
- Előállítás: 2 paraszt, 150 arany

Egységek formációi:

Ha egy egész csoport egységet jelölsz ki, lehetôséged van használni az 'egység irányító dobozt', amivel különbözô formációkba rendezheted a katonákat. A következô alakzatokat vehetik fel:

- Nyitott formáció: A katonák rendezetlenül állnak fel, nincs előnye, se hátránya.
- Oszlop formáció: A csapatok mozgatására legmegfelelôbb alakzat. A gyengébb egységek az oszlop végén fognak haladni.
- Védelmi kör: Az egységek védekező alakzatot vesznek fel, mellyel nem mozoghatnak.
- Vonal formáció: A csapatok lassú és nehezen manőverezik sorokba rendeződnek. Így a legnagyobb a harcászati előnyük.

Egységek magatartása:

- Terület tartás: Ebben az állapotban az egységek csak akkor hagyják el a helyüket, ha parancsot kapnak rá. Védekezni fognak, ha megtámadják őket és ha van távolsági fegyverük, akkor azt használni fogják, amint az ellenség lőtávol belül kerül.
- Védekező magatartás: Ebben az állapotban az egységek egy rövid távolságra elhagyhatják a helyüket, hogy harcba bocsátkozzanak az ellenséggel, de a csata végeztével visszatérnek eredeti helyükre.
- Agresszív magatartás: Ebben az állapotban egységeid már messziről az ellenségre fognak támadni és a csata végeztével új ellenfelet keresnek mielőtt visszatérnének a helyükre. Agresszív módban az egységek maguktól is lerombolják az ellenség épületeit és a távolsági fegyverrel támadó ellenséget is üldözőbe veszik.

Parancsok:

- Terület támadás: Katapultokkal, kőhajítókkal és égő kocsikkal lehetőséged van a játéktér egy bizonyos részét támadni, akkor is, ha ott épp nem tartózkodik ellenség.
- Járőrözik: Ezt az ikont használva egy egységnek vagy egy egész csoportnak kiadhatod azt az utasítást, hogy két pont között járőrözzön.
- Megáll: Az Megáll gombot megnyomva minden egység abbahagyja az épp aktuális cselekedetét. Például az ostromgépek abbahagyják a tüzelést.
- Oszolj!: Ezt a gombot megnyomva az egység visszaalakul munkássá, az ostromgépeket pedig szétszerelik és eltűnnek.
- Lóra!: Ezt a parancsot csak a Várúrnak és a lovagjainak adhatod ki. Az istállódból hív egy lovat, amire a kijelölt egység azonnal felül és így sokkal gyorsabban haladhat.
- Le a lóról!: Erre a gombra kattintva a lovon ülő Várúr vagy lovag leszáll a nyeregből és gyalogszerrel folytatja útját.
- A Várúr visszatér civil elfoglaltságaihoz: A Várúr visszatér hétköznapi teendőihez (lakomák, tánc, stb.), ha erre a gombra kattintasz.

Árkok feltöltése:

Katonai alakulataidnak kiadhatod azt az utasítást, hogy felöltsék az ellenség vizesárkait. Ehhez jelölj ki egy csoport katonát, majd vidd a kurzort az árok fölé, ahol megjelenik az ásó ikonja. A katonák odamasíroznak és elkezdik feltölteni.

Forró olaj:

A forró olaj félelmetes fegyver az ostromló ellenséggel szemben. Miután építettél egy forró üstöt, egy mérnök kezelésbe veszi, míg a többi mérnök fazekakból zúdítja az olajat a várfal tövében várakozókra.
 
címkék: Stronghold 2, egység, egységek, katonák, ostromgépek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése