Stronghold: Épületek



Faemelvény:

Evvel az egyszerű fa emelvénnyel a csapataidat kedvezőbb pozícióba hozhatod.  Ennek segítségével messzebbre tüzelhetnek és ez extra védelmet fog jelenteni az érkező lövedékekkel szemben.  Az emelvény közvetlenül a fa fal mellé telepíthető.
Építéshez szükséges: 10 fa

Külső védelmi tornyok:

Ezek a kis kőtornyok viszonylag nem kerülnek sokba, így kiválóan alkalmasak az első védelmi vonalfeladatainak az ellátására.
Sokkal ellenállóbak,  mint bármelyik fal, és tetejükről sokkal messzebbre el lehet lőni. Alapjukat azonban sajnos nem ássák túl mélyre, így az őrtornyokhoz hasonlóan, ezek az építmények sincsenek biztonságban az ellenség alagútásóitól. A külső védelmi tornyokba való feljutást úgy biztosíthatod, ha várfalat építesz közvetlenül melléjük.

Építéshez szükséges: 10 kő

Védelmi torony:

Ezt a tornyot sokkal nehezebb lerombolni, mint a külső védelmi tornyot, de ez sem nyújt védelmet a föld alól támadó alagútásók ellen. Tetején is több ember fér el, és még messzebbre el lehet róla lőni. A védelmi tornyokba való feljutást úgy biztosíthatod, ha várfalat építesz közvetlenül melléjük.
Építéshez szükséges: 15 kő

Négyszögletű torony:

Ez a masszív kőtorony már elég nagy ahhoz, hogy elférjen rajta egy kővetőgép vagy egy  hajítógép. A védelmi tornyoktól eltérően jó mély alapja van, így az ellenséges alagútásók nem tudnak benne kárt tenni. Nagyon strapabíró, tetejéről nagyon messzire el lehet lőni, és a védelmi tornyoknál is több ember fér el rajta.

Építéshez szükséges: 35 kő

Kerek torony:

Ez a játék legerősebb, legmasszívabb és egyben legdrágább tornyai. Kerek alakja miatt nagyon sok találatot kibír. A négyszögletű toronyhoz hasonlóan elfér rajta egy kővetőgép vagy akár egy hajítógép is, nem tehetnek benne kárt az ellenség alagútásói, tetejéről igen messzire el lehet lőni, és rengeteg katona elfér rajta.
Építéshez szükséges: 40 kő


Katonai épületek


Mérnökök céhe:

Itt folyik a létrások és az ostromgépeket készítő hadmérnökök betanítása. Ide kattintva megnyílik a toborzó panel, ahol megadhatod a betanítani kívánt emberek számát, és szintén itt fizetheted ki a betanítás költségét is aranyban. Ha van elég szabad paraszt a tábortűz körül, és elég arany a kincstáradban, akkor nincs más dolgod mint rákattintani az egység választó ikonra, és a betanítás már meg is történik, az újdonsült céhtagok pedig a céh épülete körül gyülekeznek.
Építéshez szükséges: 10 kő, 100 arany

Kővetőgép:

A védelmi ostromgépeket mint például a kővetőgépet magas tornyok tetejére kell felállítani, hogy így legyen maximális az általa nyújtott védelem. Elhelyezését követően két ostrommérnökre van szükség a kezelésére. A kővetőgép egy halom sziklát lő ki egyszerre, és igen nagy pusztítást lehet vele véghezvinni az ellenséges gyalogság soraiban. Ugyanakkor meglehetősen pontatlan szerkezet, így könnyen előfordulhat, hogy nem a kívánt célpontot találja el vele az ember.
Építéshez szükséges: 50 arany
Működtetéséhez szükséges: 2 mérnök
Speciális korlátozás: csak négyszögletű, vagy kerek toronyba építhető. 

Hajítógép:

A hajítógépeket magas tornyok tetejére kell telepíteni, és működtetésükhöz két ostrommérnökre van szükség. Igen pontos szerkezetek, amelyek egyszerre egy, hatalmas nyílvesszőt lőnek ki, ami ha betalál, akkor komoly pusztítást végezhet az ellenség ostromgépein.
Építéshez szükséges: 50 arany
Működtetéséhez szükséges: 2 mérnök
Speciális korlátozás: csak négyszögletű, vagy kerek toronyba építhető.  

Istálló:

Itt laknak, és itt készítik fel a harcra a lovagok paripáit. Amint elkészül az istálló, máris megkezdődik a csikók nevelése, és harci ménné történő kiképzése. Ahhoz, hogy lovagokat tudj toborozni a kaszárnyában lovakra is szükséged lesz. Egy istállóban egyszerre négy ló fér el, és négy lovag ellátása lehetséges. 
Építéshez szükséges: 20 fa, 400 arany

Alagútásók céhe:

Itt történik az alagútásók betanítása. Ide kattintva megnyílik a toborzó panel, ahol megadhatod a betanítani kívánt emberek számát, és szintén itt fizetheted ki a betanítás költségét is aranyban. Ha van elég szabad paraszt a tábortűz körül, és elég arany a kincstáradban, akkor nincs más dolgod mint rákattintani az alagútásó ikonra, és a betanítás már meg is történik, az újdonsült céhtagok pedig a céh épülete körül gyülekeznek.
Építéshez szükséges: 10 fa, 100 arany

Olajfőző:

Ebben az épületben folyik a szuroknak forró olajjá történő finomítása. Az olajfőző irányításához szükséged lesz egy mérnökre. Ő gondoskodik arról, hogy a raktárból eljusson a szurok az olajfőző üstbe, ahol azután addig forralja, amíg olaj nem lesz belőle. A mérnök feladatra való kijelölése a következőképpen történik: kattints rá egy szabad mérnökre, majd az egeret vidd az olajfőző üst fölé. Amint a lefelé mutató nyíl megjelenik, a bal egérgombbal kattints egyet, és a mérnök máris elkezdi odahordani a szurkot az olajfőző üsthöz. Az üstben egyszerre maximum 9 egység szurok fér el. A továbbiakban az üst mellé rendelt mérnökök feladata a kész olaj korsókba gyűjtése lesz. A forró olajjal teli korsókkal felfegyverkezett mérnököket azután küldd fel a várfal és őrtornyok tetejére, ahonnan az ostromlók nyakába önthetik korsóik tartalmát.
Építéshez szükséges: 10 vas, 100 arany
Működtetéséhez szükséges: min. 1 mérnök 


Kaputornyok


Fa őrkapu:

Ez az egyszerű fa őrkapu kívül tarthatja a vadállatokat és a kis számú ellenséges gyalogságot de nem valószínű, hogy egy hosszabb ostromnak is ellenállna.  Kiválasztva előhívható a kapu panel ahol a kaput kinyithatod és becsukhatod.  Azonban ha az ellenség túl közel jött automatikusan be fog csukódni.
Építéshez szükséges: 10 fa

Kő kaputorony:
 
A kaputornyon keresztül vezet a főbejárat a vár belsejébe, s mint ilyen ez a vár egyik gyenge pontja, szóval gondoskodni kell a megfelelő védelméről. Okos dolog, ha mindig a lehető legtöbb katona állomásozik a tetején. Ha lépcsős falat építesz; az oldalára, akkor fel is jutnak rá az embereid. A kaputoronyra kattintva megnyílik a Kapu-panel. Itt lehet veszély esetén bezárni, illetve békében újra kinyitni a kaput. Ha ellenség közelít, akkor a kapu automatikusan bezáródik, bár ezt az automatizmust bármikor felülbírálhatod kézi irányítással. A kő kaputornyokhoz hozzá lehet építeni egy felvonóhidat, hogy embereid átkelhessenek a vár körül futó várárkon.
Építéshez szükséges: kis kapu: 10 kő; nagy kapu: 20 kő

Felvonóhíd:

A felvonóhídon keresztül közlekedhetnek munkásaid a várfalon kívül húzódó várárkon keresztül. A felvonóhídra kattintva megnyíló panelen eresztheted le illetve húzhatod fel a hidat (persze csak akkor, ha épp senki nem áll rajta!) Nagyon fontos, hogy előre gondolkozz, és még a várárok kiásása előtt megépítsd a felvonóhidat, mivel annak adott a hossza.
Építéshez szükséges: 10 fa
Speciális korlátozás: csak kő kaputorony elé lehet építeni. 

Ebketrec:

Amint kinyitják ketrecük ajtaját, ezek a kiéheztetett, nyáladzó pofával vicsorgó fenevadak rávetik magukat a legközelebbi emberre, akit először megpillantanak. Félelmetes fegyver lehet a várvédők kezében, de ne feledd, hogy ha egyszer kiszabadultak ketrecükből, akkor nem tesznek különbséget barát vagy ellenség között! 
Építéshez szükséges: 10 fa, 100 arany

Olajos árok:

Az olajos árok nem más mint egy, a mocsárból kinyert szurokkal teli, földbe vájt árok. Meggyújtásukhoz nem kell más, csak egy íjász a várfalon, aki a mellette álló szénserpenyőn meggyújtott nyílvesszőjével pillanatok alatt lángra tudja lobbantani az olajjal teli vermet. Az így meggyújtott olajfoltról azután könnyen tovaterjednek a lángok a szomszédos olajos árkora, súlyos sérüléseket okozva a közelben tartózkodóknak. Ezek az olajos árkok az ellenség számára láthatatlanok. 
Építéshez szükséges: 1 szurok

Karós verem:

Ezeket az álcázott csapdákat a rohamozó ellenség megfékezésére ássák a földbe. A figyelmetlen ostromlók igen csúf halált halnak a vermek aljár szúrt tűhegyes karókon. Ezek a vermek gyakorlatilag észrevehetetlenek, és míg az ellenség számára halálos csapdát jelentenek, addig embereid számára nem jelentenek veszélyt. 
Építéshez szükséges: 6 fa

Szénserpenyő:

A szénserpenyőket az íjászok használják égő nyílvesszők kilövésére. Minden esetben a várfalra kell telepíteni őket. A várfalra telepített szénserpenyőt aztán már bármelyik, közelben álló íjász tudja használni. A szénserpenyőkből meggyújtott nyilakkal elsősorban az olajárkokat szokták lángra lobbantani.
Speciális korlátozás: csak kőfalra, kő kaputoronyra, és kő toronyra helyezhető.

Várárok:

A várárok ásása elég lélekölő munka, de nagyon jó védelmet nyújt az ostromlók ellen. Először is ki kell gondolni, hogy merre fusson a várárok. Ehhez válaszd ki a várárkot a várépületek kategóriából, majd az árokásás tervezett kezdőpontján kattints a bal egérgombra a térképen. Ha nem vagy elégedett a hellyel, akkor válaszd a Nem ás ikont, a javításhoz pedig még egyszer kattints a bal egérgombbal. Ha sikerült kijelölni az árok végleges helyét, akkor jelölj ki néhány egységet, majd vidd a pointert az építési terület fölé, és, ha az egy ásó képére vált át, akkor kattints egyet a bal egérgombbal. Ekkor a kijelölt egységek odamennek, és kiássák az árkot. Ha egy kész várárkot felakarsz tölteni, lehetővé téve az átkelést, csak jelölj ki megint egy pár egységet, és kattints rá az árokra a térképen. Egyes egységek lelkesebben fognak ásni, mint mások, és lesznek olyanok is, akik kerek-perec megtagadják a parancsot. Az emberek a kő kapuhídhoz; illesztett felvonóhídon; keresztül tudnak a várárok felett közlekedni. A felvonóhidat háborús időkben vagy közvetlen veszélyben fel lehet vonni, ezzel is késleltetni az ellenség behatolási kísérleteit. A saját magad által épített várárkot a Törlés paranccsal bármikor fel tudod számolni.
Speciális korlátozás: magaslatokon nem ásható.

Várárok feltöltése:

A katonai egységeknek parancsba lehet adni, hogy feltöltsék az ellenség várárkait. Ehhez jelölj ki egy csapat katonát, majd vidd az egeret a feltölteni kívánt várárok fölé, és amint megjelenik az ásó-pointer, kattints rá. A feladatra kijelölt katonák azonnal neki is indulnak, és feltöltik a várárkot, hogy végre lehetővé váljon az átkelés.


Vártornyok



Vártorony:

A játék legfontosabb épülete a vártorony, és ezt kell legelőször felépíteni. A vártoronyban lakik az uraság, és a vártorony az utolsó menedék ostrom esetén. Ezen kívül természetesen itt található a kincstár is. A bal egérgombbal a vártoronyra kattintva, megnyílik a kincstár-panel, ahol beállíthatod az adó mértékét. A vártoronyban emellett még számos munkás is lakik. (A többiek lakhatásáról további kunyhók építésével kell gondoskodnod. Minél nagyobb a vártorony, annál több ember fér el benne.
 

Ipari épületek



Raktár:

Az aranyon, élelmiszeren és fegyvereken kívül minden nyersanyag és készáru a raktárban kerül tárolásra. A raktár minden esetben a vártorony; mellett található, hogy könnyebb legyen megvédeni. Minden további raktárat ehhez az első raktárhoz kell hozzáépíteni, szóval hagyj elég helyet a bővítéshez. Egy a raktárra vetett gyors pillantással könnyen felmérheted, hogy körülbelül milyen mennyiség áll rendelkezésedre az egyes nyersanyagokból ill. termékekből. A pontos mennyiségek megtekintéséhez csak kattints a raktár épületére; a megnyíló panelen minden részletesen fel van tüntetve.
Speciális korlátozás: (a legelsőt leszámítva) csak a többi raktár mellé lehet építeni

Favágókunyhó:

Már rögtön a játék elején építs néhány favágó kunyhót, mivel fára a legtöbb épület és építmény felépítéséhez szükséged lesz. Ezeket az épületeket mindenképp érdemes a fák közvetlen szomszédságában felépíteni, mivel a favágó idejének nagy részét a kunyhója és az erdő közti ide-oda sétálgatás teszi ki. Miután a favágó elfoglalta kunyhóját, megkeresi és kidönti a legközelebb eső fát, majd nekilát azt feldarabolni. Mikor három farönk összegyűlt már, akkor fogja ezeket és visszaviszi a kunyhójába, ahol deszkákat fűrészel belőlük. Ha ezzel is elkészült, fogja a deszkákat és elviszi őket a raktárba;. Amennyiben a raktár tele van, és már semmi sem fér be oda, a favágó addig ácsorog az elkészült deszkákkal a kunyhója előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely a raktárban.
Építéshez szükséges: 3 fa
Munkások száma: 1 
Termel: fa 
Termeléshez szükséges: fa (növény)

Kőfejtő:
 
Itt történik az erődépítési munkálatokhoz nélkülözhetetlen kövek kifejtése. Kőfejtőt csak oda lehet telepíteni, ahol nagy csoport sziklát látni a térképen. Amint mindhárom kőfejtő munkás megérkezett, azonnal nekilátnak a nyerskövek kifejtésének, majd azok használható kőkockákká történő kifaragásának. A kész kőkockákat a kőfejtő mellett helyezik el egy nagy rakásba. Amint a kőrakás elér egy bizonyos méretet, a munka szünetel egészen addig, amíg fel nem szabadul egy kis hely. A kész kövek raktárba; történő szállításához ökrökre lesz szükséged, így mindenképp létesítened kell egy  ökör karámot is.
Építéshez szükséges: 20 fa
Munkások száma: 3
Termel:
Termelés szállításához szükséges: ökör karám
Speciális korlátozás: csak kövekre építhető.

Ökör karám:

Az ökrökkel történik a kifaragott kövek elszállítása a kőfejtőből a raktárba. Minél több ökröd van, annál gyorsabb lesz a szállítás, és annál gyorsabban építheted fel várad védműveit. Miután az ökörhajcsár megérkezett, azonnal munkához lát, és felpakolja a köveket az állatokra. Egy ökör egyszerre nyolc követ bír el. Ha a kövek felrakodása megtörtént, a hajcsár útnak indítja a szállítmányt a várba, persze csak akkor, ha van még üres hely a raktárban. Ellenkező esetben addig vár a megrakott ökörrel, amíg fel nem szabadul egy kis hely a raktárban.
Építéshez szükséges: 10 fa
Munkások száma: 1  

Vasbánya:

A komolyabb fegyverekhez már vasra is szükség van. Vasbányát oda lehet telepíteni, ahol a hegytetőn rozsdabarna színű sziklákat látsz. Egy bányában két bányász dolgozik, akik megérkezésük után azonnal munkához látnak. Egyikük kifejti és kiolvasztja a vasat a kőzetekből, míg a másik leszállítja a nyersvasat a raktárba, persze csak akkor, ha nincs még tele.
Építéshez szükséges: 20 fa
Munkások száma: 2
Termel: vas 
Speciális korlátozás: csak vasércre építhető.  
 
Szurokkotró telep:

A szurkot egyaránt lehet használni az olajos árkokban és az olajfőzőkben. Mindkét felhasználási mód a vár védelmét erősíti ostrom esetén. A szurokkotró telepet a mocsárnak arra a részére lehet felépíteni, ahol fekete olaj bugyog a felszínre. A szurokkotró munkás, rögtönbeköltözése után nekiáll kikotorni a mocsárból az értékes nyers szurkot, majd leszállítja a raktárba.
Építéshez szükséges: 20 fa
Munkások száma: 1
Termel: szurok
Speciális korlátozás: csak a mocsárban, olajfolton építhető. 

Piac:

A piac elengedhetetlen ahhoz, hogy birtokod gazdasága olajozottan működhessen. Amint felépült a piac, kereskedők jelennek meg a váradban, hogy különböző árukat adjanak-vegyenek. A piac épületére kattintva megnyílik a kereskedelem-panel, ahol megjelenik a kereskedők által eladásra kínált áruk listája. Ezt mindig érdemes alaposan végigtanulmányozni, mielőtt eldöntenéd, hogy mit veszel, illetve mit kínálsz fel eladásra.   
Építéshez szükséges: 15 fa
     

Mezőgazdasági épületek



Vadászkalyiba:

A szarvas vadászat az élelemszerzés gyors és egyszerű módja. Ha az erdőben bóklászó vadász egy szarvascsorda nyomaira bukkan, azonnal a zsákmány után ered. Miután sikerült leterítenie áldozatát, visszaviszi a szarvast a vadászkunyhóhoz, ahol feldarabolja. Az így feldarabolt húst azután elviszi a magtárba, ahol a különböző élelmiszerek tárolása és kiosztása történik. Ha a magtár épp tele van, a vadász addig várakozik zsákmányával kunyhója előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely. Ha túl sok vadászkunyhót építesz, azzal azt kockáztatod, hogy túlságosan is megcsappan az erdei vadak létszáma.
Építéshez szükséges: 5 fa
Munkások száma: 1
Termel: hús
Termeléshez szükséges: szarvas

Tehenészet:

A tehenészetben készül a sajt. Amint elkészült az épület, a tehenész beköltözik, és máris nekilát a szarvasmarha tenyésztésnek. Amikor három tehén eléri a megfelelő kort, a tehenész elkezdi őket fejni, majd az így lefejt tejből sajtot készít. Amint elkészült a sajttal elszállítja a magtárba, persze csak akkor, ha van elég hely. A szarvasmarha tenyésztés egyetlen hátulütője a bőrpáncél gyártás, ugyanis a tímárok folyamatosan viszik el a teheneket, hogy lenyúzott bőrükből bőrpáncélt készítsenek. A tehenészetet a termékeny mezőségekre kell telepíteni.
Építéshez szükséges: 10 fa
Munkások száma: 1
Termel: sajt

Almáskert:

A mezőgazdasági termelést folytató farmok közül az almáskert a legnagyobb kiterjedésű. Amikor az almák megértek, a gazda leszedi őket, és a magtárba szállítja a termést, ezzel is egy újabb élelmiszerrel hozzájárulva munkásaid ellátásához. Az almáskertet a termékeny mezőségekre kell telepíteni.
Építéshez szükséges: 5 fa
Munkások száma: 1
Termel: alma

Gabonafarm:

A gabonafarmok jelentik az élelmiszertermelés alapját a játékban. Amint felépül a farm épülete, a földműves már be is költözik és nekiáll elvetni a magot, gondozni a vetést, és végül learatni a termést. A learatott gabonát a raktárba szállítja, ahonnan az a malomba. kerül, ahol pedig lisztté őrlik. A gabonafarmokat a termékeny mezőségekre kell telepíteni. Ha a gabonafarmot túl messzire telepíted a vártól, akkor előfordulhat, hogy nem sikerül időben learatni az egész termést, és a kalász rohadásnak indul. 
Építéshez szükséges: 15 fa
Munkások száma: 1
Termel: búza

Komlóföld:

A komló a sörgyártás alapanyaga. Amint felépül a farm épülete, a földműves már be is költözik és nekiáll elvetni a magot, gondozni a vetést, és végül learatni a termést. A learatott komlót a raktárba szállítja, ahonnan az a sörfőzdébe kerül, ahol sört főznek belőle. A komlóföldeket a termékeny mezőségekre kell telepíteni. A megérett komló egy idő után rohadásnak indul, ezért ha a farmot túl messzire építed a vártól, akkor előfordulhat, hogy nem sikerül az egész termést időben betakarítani.
Építéshez szükséges: 15 fa
Munkások száma: 1
Termel: komló




Kunyhó:

A lakásépítésen keresztül szabályozhatod várad népességszámát. Ugyan vártornyodban; is elfér néhány paraszt, de a férőhelyek száma hamar betelik, ezért további szállásról kell gondoskodnod munkásaidnak. Minden egyes felépített kunyhóba újabb nyolc paraszt költözhet be, így egy kunyhó építésével nyolc fővel növeled várad maximális befogadó képességét. Várad maximális befogadóképességét a képernyő bal alsó sarkában, az írnokod kezében tartott könyv alján láthatod. Ha túl gyorsan, túl sok kunyhót építesz, akkor annyira megnőhet a népesség, hogy nem lesz elég a magtárban tárolt élelmiszer, és igen hamar feléled készleteidet. A lakóházak lerombolásával is óvatosan kell bánni, ugyanis a már lakott kunyhók lerombolása nagy valószínűséggel túlzsúfoltságot fog okozni, ami viszont csökkenti a népszerűségedet.
Építéshez szükséges: 6 fa
Lakók száma: 8

Vallási célú épületek:

A játékban háromféle vallási épület fordul elő: kápolna, templom és katedrális. Mindhárom épületnek a működéséhez papokra van szükség. A papok a várban bolyonganak, megáldva az útjukba eső embereket. Minél több ember részesül így áldásban, annál inkább nő a népszerűséged. Az így kiosztott áldás idővel elveszti pozitív hatását, és az embereknek újabb áldásra van szükségük, ezért aztán egyetlen pap csak korlátozott számú ember áldásáról tud hatékonyan gondoskodni. Ahogy népességed egyre nő, úgy kell egyre több és több vallási célú épületről gondoskodnod, hogy fenn tudd tartani a vallási lefedettséget. A templomok +1, a katedrálisok +2 ponttal járulnak hozzá népszerűséged növeléséhez.
Építéshez szükséges: kápolna: 10 kő, 250 arany; templom: 20 kő, 350 arany; katedrális: 40 kő, 500 arany
Munkások száma: 1

Gyógyszertár:

Amint beköltözik a füvesember, azonnal nekilát a különböző gyógyfüvek termesztésének, és gyógyitalok, balzsamok kotyvasztásának, amivel meg tudja aztán gyógyítani a betegeket. A füvesember jelentősége akkor nő meg igazán, amikor járvány pusztít a várban, vagy amikor az ellenség döglött állatokat hajigál be a várba, hogy megfertőzze a védőket. A füvesember idejének nagy részében ide-oda őgyeleg a várban, különböző gyógyfüvek és bogyók után kutatva, de ha valahol betegség üti fel a fejét, azonnal odasiet, hogy meggyógyítsa a betegeket. Minden egyes megépített gyógyszertárral csökken a betegségek és járványok pusztító hatása.
Építéshez szükséges: 10 fa, 50 arany
Munkások száma: 1

Kút:

A kutak nélkülözhetetlen elemei váradnak, hiszen ezen a száraz éghajlaton mindig fennáll a veszélye annak, hogy tűz üt ki. Amint megépül egy kút, egy kútőr jelenik meg mellette, aki karbantartja a kutat, és figyeli, hogy nem ütött-e ki tűz valahol a közelben. Ha valahol tűz üt ki, a kútőr azonnal akcióba lendül, és vízzel kezdi el locsolni a lángokat.
Építéshez szükséges: 30 arany
Munkások száma: 1


Rossz dolgok


Sokféle építménnyel növelheted váradban az emberek tőled való rettegését, az úgynevezett "félelem tényezőt.  Ide tartoznak a bitófák, tömlöcök, pöcegödrök, deresek, nyújtópadok, és hóhértőkék, sőt még a kellően drámai hatással elhelyezett lándzsára tűzött fejek is. Ugyan ezek a dolgok mind csökkentik a népszerűségedet, viszont határozottan növelik a munkások hatékonyságát. Minél jobban félnek tőled az emberek, annál keményebben fognak dolgozni, így sokkal hatékonyabbá is válnak. A hatékonyabb munkavégzés következményeként több termény és árucikk kerül a raktárakba. A maximálisan elérhető 150%-os teljesítmény szint mellett például egy almatermesztő adott idő alatt 3 kosár almát szed le a szokásos 2 kosár helyett.
Építéshez szükséges: 1 db/50 arany


Jó dolgok


Ebben a játékban arra is van lehetőséged, hogy jó és kedves uraság legyél, akit szeret a nép. Sok szép dologgal veheted körbe váradat, például kisebb-nagyobb kertekkel, szobrokkal, májusfával, sőt még táncoló medvével is szórakoztathatod az embereket. Ezek megnyugtatják az embereket, és csökkenni fog a "félelem tényező. Ezzel a lépéssel sokkal népszerűbb; leszel ugyan, ez a népszerűség azonban a gazdasági hatékonyság romlásával jár együtt. Ahogy egyre több ilyen szép dologgal zsúfolod tele váradat, látni fogod, ahogy csökken az emberek munkakedve. Mindenki inkább a szép kertekben bóklászik, és pihenget, ahelyett, hogy dolgozna.     
Építéshez szükséges: 1 db/30 arany


Fegyvergyártó épületek


Íjkészítő műhely:


Az íjkészítő mester íjakat készít a raktárból ideszállított deszkákból. Amint felépült az íjkészítő műhely, máris megérkezik az íjkészítő is. Ha van elég fa a raktárban, az íjkészítő elhozza a szükséges mennyiséget, és már munkához is lát. Ha elkészült egy íjjal, azonnal átviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész íjjal a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Ha az íjkészítő műhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.
Építéshez szükséges: 20 fa, 100 arany
Munkások száma: 1
Termel: íj, nyílpuska
Termeléshez szükséges: 2 fa=1 íj; 3 fa=1 nyílpuska

Dárdakészítő műhely:

A dárdakészítő jó erős dárdákat esztergál a raktárból ideszállított nyersfából. Amint felépült a dárdakészítő műhely, máris megérkezik a dárdakészítő is. Ha van elég fa a raktárban, a dárdakészítő elhozza a szükséges mennyiséget, és már munkához is lát. Ha elkészült egy dárdával, azonnal átviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész dárdával a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Ha a dárdakészítő műhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.
Építéshez szükséges: 10 fa, 100 arany
Munkások száma: 1
Termel: lándzsa, dárda
Termeléshez szükséges: 1 fa= 1 lándzsa; 2 fa= 1 dárda

Kovácsműhely:

A kovács buzogányokat gyárt a raktárból ideszállított vasból. Amint felépült a kovácsműhely, máris megérkezik a kovács is. Ha van elég vas a raktárban, a kovács elhozza a szükséges mennyiséget, és már munkához is lát. Ha elkészült egy fegyverrel, azonnal átviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész fegyverrel a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Ha a kovácsműhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.
Építéshez szükséges: 20 fa, 200 arany
Munkások száma: 1
Termel: buzogány, kard
Termeléshez szükséges: 1 vas= 1 buzogány/ kard

Tímárműhely:

Itt készülnek a bőrpáncélok. Amint felépült a tímárműhely, máris megérkezik a tímár, és elkezdi beterelni a teheneket a tehenészetből, hogy megnyúzza őket. Az így lenyúzott tehénbőrt megfelelően kikészíti, bőrpáncélt varr belőle, majd az elkészült páncélt elviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész páncéllal a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Egy tehén bőréből a tímár három bőrpáncélt tud készíteni. Ha problémáid vannak a tehenek szaporodási ütemével, egy időre ajánlatos lehet leállítani a tímár munkáját. Ha a tímárműhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.
Építéshez szükséges: 10 fa, 100 arany
Munkások száma: 1
Termel: bőrpáncél
Termeléshez szükséges: 1 tehén= 3 bőrpáncél

Páncélkészítő műhely:

A páncélkészítő mester páncélokat készít a raktárból ideszállított vasból. Amint felépült a páncélkészítő műhely, máris megérkezik a páncélkészítő mester is. Ha van elég  vas a raktárban, a mester elhozza a szükséges mennyiséget, és már munkához is lát. Ha elkészült egy páncéllal, azonnal átviszi a fegyverraktárba. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kész páncéllal a műhelye előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Ha a páncélkészítő műhelyt közvetlenül a várfal mellé építed, akkor félnyeregtetős műhely fog felépülni, de különálló épületként is fel lehet építeni.
Építéshez szükséges: 20 fa, 100 arany
Munkások száma: 1
Termel: páncél
Termeléshez szükséges: 1 vas= 1 páncél

Élelmiszeripari épületek


Magtár:

Ebben az épületben történik az élelmiszer tárolása. Létfontosságú épület, amely nélkül az emberek hamar éhen halnának. A magtárra kattintva megnyílik a magtár panel. A panel baloldalán látható az élelmiszer fogyasztás üteme, a jelenlegi élelmiszer készlet nagysága, valamint az, hogy az adott ütem mellett még mennyi időre elég az élelem. A jobb oldalon található gombokkal szabályozhatod az élelmiszer fejadagok nagyságát. A fejadag nagyságának megváltoztatása hatással van a mindenkori népszerűségedre, valamint élelmiszer tartalékaid fogyási ütemére. Ha például a "Nincs fejadag" opciót választod, népszerűséged ugyan csökkenni fog, viszont élelmiszer tartalékaid nem csökkennek, ha azonban a "Dupla fejadag" opciót választod, népszerűséged ugyan az egekbe szökken, élelmiszerkészleted fogyási üteme viszont drámaian felgyorsul. A magtárat természetesen bővíteni is lehet, ehhez építs közvetlenül mellé még egy magtárat. A magtár panel azt is megmutatja, hogy jelenleg hányféle élelmiszert fogyasztanak az emberek. Célszerű többféle élelmiszerrel is kínálni az embereket, mivel ez is növeli a népszerűségedet.
Építéshez szükséges: 10
Speciális korlátozás: (a legelsőt leszámítva) csak a többi magtár mellé lehet építeni

Pékség:

Itt készül friss kenyér a lisztből. Amint felépült a pékség, máris megérkezik a pék. Ha a malomból már leszállítottak egy pár zsák lisztet a raktárba, akkor a pék fogja magát, és elhoz belőle egy zsákkal. A kisütött kenyeret azután a magtárba viszi. Ha tele van a fegyverraktár, akkor addig várakozik a kenyérrel a pékség előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti. Ha zökkenőmentesen tud működni ez a folyamat, akkor a kenyér lehet a népélelmezés talán leghatékonyabb módja.
Építéshez szükséges: 10 fa
Munkások száma: 1
Termel: kenyér
Termeléshez szükséges: liszt

Malom:

A malomban őrlik a gabonát lisztté. Amint elkészül a malom épülete, három molnárlegény érkezik, akik azonnal el is mennek a raktárba, hogy a malomba cipeljék a kévékbe kötözött gabonát. Miután megőrölték a gabonát, a zsákokba töltött lisztet visszaviszik a raktárba, ahonnan azután a pék magához veszi, és kenyeret süt belőle. Egyetlen malom több pékség liszt szükségletét is kielégítheti.
Építéshez szükséges: 20 fa
Munkások száma: 3
Termel: liszt
Termeléshez szükséges: búza

Sörfőzde:

Itt történik a sör készítése komlóból. Amint felépült a sörfőzde, máris megérkezik a sörfőző, és hoz egy adag komlót a raktárból, és azonnal neki is lát a sörfőzésnek. Amint elkészül a sör, a sörfőző mester a raktárba gurítja a hordót. Ha tele van a raktár, akkor addig várakozik a hordóval a sörfőzde előtt, amíg fel nem szabadul egy kis hely, ahova leteheti.
Építéshez szükséges: 10 fa
Munkások száma: 1
Termel: sör
Termeléshez szükséges: komló

Kocsma:

A kocsmában juthatnak hozzá a munkások jól megérdemelt sörükhöz. A kocsma akkor kezdheti meg működését, ha a kocsmáros beszerezte a raktárból; a sört. Amíg van sör a kocsmában, addig az 'működik. Minden egyes működő kocsma után népszerűségi bónuszt kapsz. Ahogy azonban nő a népesség, vele együtt nő az elfogyasztott sör mennyisége, és a sörfogyasztás sebessége is felgyorsul. Ebből kifolyólag a korábbi népszerűségi bónusz fenntartásához egyre több sörre lesz szükség.
Építéshez szükséges: 50 fa, 25 arany
Munkások száma: 1
Működéshez szükséges: sör


Egyéb:



Ostromsátor:

Hadmérnökeid; az ostromsátor rejtekében építik fel a különböző ostromgépeket. Amint elkészülnek a mérnökök a munkával, az ostromsátor a megrendelt ostromgéppé alakul át. Minél több mérnök dolgozik egyszerre egy ostromgépen, annál gyorsabban készül el.
Speciális korlátozás: csak mérnök építheti. 

Alagút bejárat:

Itt egy alagútásó dolgozik azon, hogy lerombolja az ellenség várfalát vagy őrtornyát. Ez  a legtöbb esetben sikerül is neki, hacsak ásás közben nem ütközik várárokba, vagy nem omlik be az alagút bejárata.
Speciális korlátozás: csak alagútásó építheti. 

Jelzőkaró:

A jelzőkarók mutatják, hogy az ellenség hol fog megjelenni a térképen. Nem ajánlatos a jelzőkarók közvetlen közelébe építkezni, mivel az ide épült épületeket a megjelenő ellenség azon nyomban lerombolja.

Romok:

A térképszerkesztőben lehetőség van épület romok elhelyezésére. Semmilyen funkcióval nem rendelkeznek, kizárólag dekorálásra használhatók.


Forrás: Stronghold, Stronghold Wikia
címkék: Stronghold, épületek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése