Falak:
A kőfalak egy egység követ igényelnek egy darab fal építéséhez. A fafalakkal szemben ezeket csak ostromfegyverekkel lehet rongálni, egységekkel nem. Alapból lehetőséged van egyszerű, dupla vagy akár tripla vastagságú fal építésére is.
Lépcsősor:
Ahhoz, hogy az egységek feljuthassanak a falakra vagy a kapuk tetejére mindenféleképpen szükség van egy lépcsőre vagy a tornyok feljárójára. A lépcsőket ugyanúgy tudod építeni mint a tornyokat. Ne felejts el úgy forgatni őket, hogy azzal a Te egységeidet segítsék, ne az ellenséget!
Kapu:
A Kapu a legfőbb bejárat a váradba, ugyanakkor a legsebezhetőbb pontja is a védelmednek, ezért mindig alaposan őrizd! Jó ötlet néhány katonát folyamatosan a tetején állomásoztatni. Kijelölve a felnyíló panel segítségével lehetőséged van bezárni vagy kinyitni. Ellenség közeledtével automatikusan becsukódik, de Te ilyenkor is kinyithatod.
Alap Torony:
Ez a leggyengébb és legkisebb torony, amihez minden nép hozzáférhet. Egy olcsó torony és már a játék elején is elérhető. Klikkelj a tornyon, hogy a paneljén megjavítsd a megsérült épületet.
Őrtorony:
Ezeket a karcsú tornyokat viszonylag olcsón fel lehet építeni, ezért ideális elemei a védelem első vonalának. A falakhoz képest sokkal masszívabbak és a távolsági fegyveres egységek is nagy előnyt kovácsolhatnak a magasságukból. Sajnos a torony alapja nem túl stabil, ezért védtelen az aláaknázással szemben.
Mérnök Torony:
Ez az egyetlen torony, aminek a tetejére sárkány szigony tudsz tenni. Klikkelj a tornyon, hogy a paneljén megjavítsd a megsérült épületeket.
Mérnökök Céhe:
A egyedüli célja , hogy javítsa a falaidat a mérnökökkel , mialatt ostromolnak. Amikor egy kőszerkezet megsérül, a mérnökeid át fognak rohanni a kövekkel, hogy megjavítsák a sérült részt. Ahhoz hogy pontosan merre javítsa a mérnök a falakat, kattints az épületre, majd az előugró panelen kattints, arra a helyre ahol meg szeretnéd javítani a várfalat. A mérnökök ezután azt a falat javítják meg, ami a legközelebb van hozzájuk.
Kerekasztal:
Csak Arthur oldalán tudod ezt az épületet használni. Itt idézheted meg a zöldsárkányt, Merlint és a kerekasztal lovagjait.
Jég Torony:
Csak a jeges oldalán használhatod ezt az épületet. Kitelepítve, a bestiákat tudod elfogni.
Varázsló Tornya:
A varázsló tornya meg tudja idézni az alvilág lényeit, vagyis egy átjáró a földi világ és az alvilág között. Csak a Gonosz oldalon használhatod.
Laktanya:
Csapatok kiképzéséhez egy laktanyára van szükséged. Kattints a laktanyára, ahol meg fog jelenni a csapatkészítő panel. Ha elég paraszttal, megfelelő számú pénzzel és az ahhoz szükséges fegyverzettel rendelkezel, a megfelelő egységet ki is képezheted. A kurzort az egység fölé helyezve megláthatod mi is kell hozzá. Az új egysége(i)d kisétál ilyenkor a laktanya kapuján. A laktanyát kívül gyülekezési pontot is kihelyezhetsz. Alapból, a térképen jobb kattintás(persze ha aktív a laktanya panel). A következőleg kiképzett egység már a kijelölt helyre fog menni.
Fegyverraktár:
Ez a raktára a fegyvereidnek és páncéljaidnak. A mesteremberek a műhelyeikből ide hozzák a termékeiket. Hogy csapatokat képezz ki a laktanyán, kellő fegyverrel ill. páncélzattal kell rendelkezned.
Ostromtáborhely:
Az ostromtábor az egyik legdrágább épület, de az egyetlen, melyet nemcsak a saját birtokodon helyezhetsz el. Itt tudod megvásárolni az ellenséges várak elfoglalásához szükséges létrásokat és ostromgépeket. Érdemes vigyázni rá, mert közelharci fegyverekkel könnyen elpusztítható. A létrások mindig megpróbálnak majd ide visszatérni, hogy új létrákat vegyenek magukhoz.
Parázstartó:
A falakra kihelyezhető parázstartó segítségével íjászaid tüzes nyilakat lőhetnek. Miután elhelyezted, a közelben állomásoztatott íjászok automatikusan meggyújtják a nyilaikat tüzelés előtt. Legfontosabb felhasználási módja, a korábban kihelyezett szurkos árkok meggyújtása.
Szurkos Árok:
Bizonyos területeket fellocsolhatsz a mocsárból nyert szurokkal. Ezeket után azok az íjászok, akik elég közel állnak egy parázstartóhoz bármikor begyújthatják lángoló nyilaikkal a falakról. A tűz minden szomszédos területre átterjed és hatalmas veszteségeket okozhat az ellenfélnek, aki nem is látja a szurkos árkokat míg lángra nem lobbannak.
Várárok:
Az ellenség rohamát lassíthatod vizesárokkal is. Egyszerűen jelöld ki az árok helyét a kastélyod körül, és ezzel máris arra kényszeríted az ellenfeled, hogy megkerülje vagy betemesse azt.
Sárkány Szigony:
Ezt az épületet a torony tetejére teheted, hogy védjen a légi támadásoktól, vagyis a sárkányoktól vagy más légi egységtől. Ha sárkányoktól vagy veszélyeztetve, akkor jobb ha kihelyezel egyet. A sárkányszigony csak mérnöki toronyra tudod kitenni.
Lángoló rönkök:
Ezek a rönkök igazán pusztító fegyvernek számítanak. Mikor szabadjára ereszted, a támadók futni, de lehet, hogy repülni fognak előlük. Falakra kell kihelyezni.
Olaj Billencs:
Falaidra kihelyezheted és a fal alján lévő ellenségre rázúdíthatod a forró szurkot hatalmas sebzést okozva ezzel. Csak bizonyos időközönként használhatod, de amikor újratöltődik, megint igénybe veheted.
Jég Alagút:
Ez a szerkezet vagy mondjuk úgy hogy barlang, a térkép kihelyezett pontján egyik végéből a másikba juthatsz egy szempillantás alatt. A használatához minimum két darab jég alagutat kell kitenned a térképen.
Jég Tükör:
A Jég Tükröket a falakra tudod kihelyezni. Amikor az ellenség a hatósugaron belülre kerül, akkor a tükör egy fénycsóvát bocsát ki, ami megfagyasztja egy ideig az ellenséget. Csak a Jég oldalon használhatod.
Rózsakert:
Az emberek ezen a helyen fájdalmat éreznek. Sok kárt okoz, de hamar el lehet pusztítani.
Csapda:
Egy letakart gödör kihegyezett karókkal az alján, ez a Verem. Az ellenség számára láthatatlanok és csak bizonyos súly alatt szakad be. Egy páncélos lovag például nem tud átmenni fölötte, de egy csapat fegyveres ember igen
Ember Csapda:
Ezek, az ellenség számára láthatatlan földből kicsapódó karók a legtöbb egységet azonnal megölik. Ha valaki a közelükbe megy, rögtön müködésbe lépnek.
Tűzsárkány:
A tűz sárkányok, csak a kastély falára tudod kihelyezni, akik az alant állókat tüzes leheletével megsebez. Csak a Gonosz oldalon használhatod.
Kunyhó:
A kunyhókkal növelheted a várad maximum népességét. A kastélyod alapból helyet biztosít néhánynak, de ha több munkásra van szükséged, akkor kénytelen leszel kunyhókat építeni. A várad maximális befogadókészségét a fönti menün láthatod. Túl sok ház építése viszont túl sok parasztot fog a váradba vonzani, ami miatt hamar kiürülhet a magtárad.
Kút:
Ezek az épületek elengedhetetlenek egy esetleges tűz túléléséhez. Miután elhelyezted egy vödrös fiú fog megjelenni, hogy készenlétben álljon a kút mellett és észrevegye a tűz első jeleit. Ha mégis bekövetkezik azonnal oltani kezdi a lángoló épületeket
Szobrok:
Bár építésükhöz dicsőség pont kell, ezek a szobrok állandó forrásai a dicsőségnek.
Piac:
A piac az a hely, ahol eladhatsz és megvehetsz dolgokat más emberektől. Az interfész 4 egységre tagolódik; ipari áruk, alap, fejedelmi élelmek, és fegyverek. A kellő ikonon kattintva megveheted a megfelelő árut. Mindegyik ikonon van egy + és – jel. Az eladás a -, míg a vétel a + jel. Az ikonok alatt levő szám jelzi a jelenlegi készletet. Vásárolni vagy eladni, egyszerűen a megfelelő gombon ’vesz’ vagy ’elad’ gombokon tudsz. Ez 5 egységet fog venni/eladni. A SHIFT gombot tartva viszont 20 egységet vehetsz/adhatsz el. Az ’autovevés’ és ’autoeladás’, a piacon automatikusan végzi az üzletelést, ha a megfelelően beállított mennyiség rendelkezésre áll. Ez a rémesen hasznos eszköz téged gazdászati tisztté tesz!
Lovasfutár:
A szállítóállomások segítségével juttathatod termékeidet az egyik birtokról a másikra. Ha Trónharc vagy többjátékos pályán szeretnél segítséget küldeni egy másik játékosnak, azt is itt teheted. Az épületre kattintva kinyílik egy ablak, amin keresztül befolyásolhatod az áruk szállítását. Először válaszd ki a szállítani kívánt termék típusát (királyi étek, fegyver, stb.) a baloldali menüből. Ezek után válaszd ki, melyik terméket szeretnéd szállítani (alma, kő, liba, kard stb.) és állítsd be mekkora szállítmány(oka)t szeretnél küldeni. Végül kattints a célpontra.
A Lovas futárok a Többszemélyes játékban az árut viszik a szövetséges csapatok közt. Az elfoglalt birtokon automatikusan szállítódik az áru, így nem kell szenvedned azzal. De ha mégis be akarod állítani a küldés módját, akkor először kattints a Lovaspostára, válaszd a szállítandó árut és az elküldésre kívánt mennyiséget, és végül válaszd ki a helyet a térképen ahova küldeni akarod. Legyél tudatában annak, hogy a nyílt terepen az ellenség megtámadhatja a a futárt és el is veheti az árut! Őrizd ezért a kereskedelmi útvonalakat.
Templom:
A templomot a pap vezeti, aki a miséket is celebrálja. Az épület akkor kezdi meg áldásos tevékenységét, ha van gyertya raktáron. A templomra kattintva beállíthatod a mise méretét. Minél nagyobb annál több gyertyát fogyaszt, és annál jobban javítja a népszerűséged. Gyertyát is vehetsz ha rákattintasz a templomra és ott a ’Vesz’ gombra kattintasz.
Magtár:
Ebben a létfontosságú épületben halmozzák fel parasztjaid az élelmet. Rákattintva megnyit egy ablakot, ahol megnézheted az élelemfogyasztás sebességét, a raktárkészlet méretét és azt, hogy az még mennyi időre elegendő. Itt lehetőséged van a fejadagok megváltoztatására is, aminek egyaránt nagy hatása lesz a népszerűségedre és raktárkészletek fogyására. Például a 'Nincs’-re állítva a fejadagokat nagyon népszerűtlen leszel, de az élelem nem fog fogyni. Ezzel szemben 'Dupla' fejadagok esetén imádni fognak az emberek, de rendkívül gyorsan fog fogyni az élelem. A felnyíló ablakban láthatod azt is, hogy az egyes élelmiszerekből mekkorák a raktárkészletek és kijelölheted azt is, hogy mit fogyasszanak a parasztok. Érdemes többféle élelemmel etetni őket, mert így nőni fog a dicsőséged.
Alma Farm:
Itt termelik az almát. Miután a termesztő leszüretelte az almát, a raktárba viszi, ezzel egy újabb élelemtípust biztosítva a vár lakosságának.
Sajt Farm:
Itt termelik az embereid számára a sajtot. Az épület felépítése után egy tehenész fog munkába állni és állatokat nevelni. Ha elég tehén éri el a felnőtt kort, akkor elkezdi fejni őket, majd a tejből sajtot készít, amit maga visz a magtárba.
Csirke Farm:
Ez termeli a csirkékből nyert húst, amit a munkás a Magtárba visz. Az Arthur és Gonosz oldalon használhatod.
Fókás Tó:
A munkás ideje nagy részében a fókákat fogja ki, amiből húst termel, amit a magtárba visz. Csak Jég oldalon használhatod.
Búza Farm:
A búzamező a leghatékonyabb élelemtermelési lánc legelső eleme. Miután létrehoztad, egy munkás fog érkezni, aki megműveli a földet, majd a learatott gabonát a raktárba viszi. Ahonnan az a malomba kerül és ott leőrölik. A búzamezőket csak alacsonyan fekvő, termékeny talajon helyezheted el.
Malom:
Miután felépítetted, három fiú fog munkába állni itt, és elkezdik a gabona megőrlését. A raktárból összegyűjtik a búzabálákat, a malomba viszik, majd a megőrölt búzát visszaviszik a raktárba, hogy a pékek kenyeret süthessenek belőle. Egy malom több pékség igényeit is képes kielégíteni.
Pékség:
Itt lesz a lisztből kenyér. Az épület létrehozása után egy pék munkába áll és ha van liszt a raktárban, akkor máris elkezd kenyeret sütni. Az elkészült élelmet a magtárba viszi. Megfelelően kiépítve, a lakosság élelmezésének leghatékonyabb módja a kenyérkésztés.
Királyi Konyha (Spájz):
Itt készítik elő a lakomák ételeit. A szolgák, akik a konyhán dolgoznak a szomszéd épületben laknak. Minden királyi eledelt a konyha feletti raktárban tárolnak, és a szakács dolgozza fel őket. Ezek után az apródok átviszik az elkészült ételeket a lakótoronyba a Várúrnak és a vendégeinek. Minél változatosabb az étel és minél több a vendég, annál több dicsőség jár érte. A szakácsod tudja, hogy mikor, melyik étel jelenti a legtöbb dicsőséget.
Sertés Farm:
A kondás disznókat nevel, majd levágja őket és a A Várúr konyhájára viszi húst.
Szőlőskert:
Azt itt termelt szőlőt a raktárba szállítják, ahol a borász összegyűjti és feldolgozza.
Zöldséges Kert:
Itt termesztik a Várúr konyhájára szánt zöldségeket.
Angolnás Tó:
Az itt dolgozó munkás ideje nagy részében csak a csalit lógatja és várja, hogy egy angolna ráharapjon. A kifogott halakat a Várúr konyhájára viszi, ahol előkészítik a lakomára.
Komló Farm:
A sörfőzés nyersanyaga a komló. Az épület felépítése után egy paraszt el kezdi megművelni a kijelölt területet és később a termést is ő viszi a raktárba. A komlóból a serfőzdében készítenek sört.
Sörfőzde:
Itt lesz a komlóból sör. Az épület létrehozása után egy serfőző mester áll munkába és ha van komló a raktárban, akkor máris elkezd sört készíteni. A kész sört a raktárba viszi, de csak akkor, ha van neki hely a raktárban. Ha nincs, akkor a serfőzde előtt fog várakozni.
Fogadó:
Munkásaid ebben az épületben juthatnak sörhöz. A fogadó csak akkor nyit ki, ha van sör a raktáron. Az épületre kattintva beállíthatod a sör fogyasztását, ami befolyásolni fogja a népszerűségedet. Ha több sör fogy, akkor többet is kell készíteniük a serfőzőknek, hogy a népszerűségedre gyakorolt pozitív hatást fenntarthasd.
Raktár:
Az aranyat, az élelmet és a fegyvereket kivéve mindent itt tárolhatsz a játék alatt. Előszőr mindig ezt az épületet kell felépítened. Ha ránézel, nagyjából láthatod mekkorák a készletek, de rákattintva a felnyíló ablakon pontosan láthatod a részleteket is. Ha van piacod, akkor elég rákattintanod az egyik termékre és máris ott találod magad. Ha kifogynál a helyből, akkor építhetsz újabb raktárat, de annak közel kell lennie a legelsőhöz.
Favágók Táborhelye:
Tegyél róla, hogy mindig legyen néhány fűrészgödör a vár körül, mert szinte az összes épület létrehozásához szükség van fára. Lehetőleg az erdő közelében helyezd el őket, hogy gyorsabb legyen a kitermelés. Mikor az itt dolgozó munkás először munkába áll, mindig keres egy fát, majd kidönti és feldarabolja rönkökké. Ezek után a kocsiján visszaviszi a fűrészgödörhöz és deszkákká gyalulja, majd a deszkákat a raktárba viszi a kocsiján. Ha nincs hely a raktárban, akkor a gödör előtt fog várakozni a kész deszkákkal.
Kőbánya:
A falak és a masszív épületek létrehozásához elengedhetetlen követ fejti itt ki három munkás. A kibányászott és méretre vésett kőtömböket a kőfejtő mellett gyűjtik. Ha kifogynak a helyből, akkor a munka leáll. A kővet ökörhajcsárok segítségével juttathatod a raktáradba. Kőfejtő csak a világosszürke sziklákon építhető.
Vasbánya:
A komolyabb fegyverek készítéséhez elengedhetetlen a vas. A bányákat csak a bordó színű földterületeken helyezheted el. Az tárna megynyitása után két bányász elkezdi kibányászni és kiolvasztani a vasércet. A kitermelt vasat ökrök szállítják a raktárba.
Ökör Kikötő:
Az ökröket használhatod nagy mennyiségű kő vagy vasérc szállítására. Minél több van belőlük, annál gyorsabban építheted váradat és készíttetheted fegyvereidet. Az állomás kihelyezése után az ökörhajcsár felpakolja a ökörre a szállítani kívánt terméket, majd elvezeti a raktárhoz (persze csak akkor, ha van hely ott).
Szurok Felszívó:
A kitermelt szurkot többféleképpen is felhasználhatod. Feltöltheted vele a szurkos árkokat vagy felforralhatod hatalmas üstökben, hogy a kevésbé szerencsés támadó egységek nyakába zúdítsd. A mocsárban bárhol építhetsz szurokbányát. Az ideérkező munkás a kitermelt szurkot a raktárba viszi.
Esztergályos Műhelye:
A raktáradban található fából itt készít lándzsákat és alabárdokat a szálfegyverkészítő. Az épület létrehozása után az ideérkező munkás azonnal elindul a raktárba fáért. Az elkészített fegyvereket a fegyvertárba viszi. Ha van lehetőséged választani, hogy ládzsát vagy alabárdot gyártson, akkor az épületre kattintva a felnyíló ablakon beállíthatod, hogy mit készítsen a mester a következő gyártási ciklusban.
Nyílkészítő Műhelye:
A raktáradban található fából itt készít íjakat és számszeríjakat az íjkészítő. Az épület létrehozása után az ideérkező munkás azonnal elindul a raktárba fáért. Az elkészített fegyvereket a fegyvertárba viszi. Ha van lehetőséged választani, hogy íjat vagy nyílpuskát gyártson, akkor az épületre kattintva a felnyíló ablakon beállíthatod, hogy mit készítsen a mester a következő gyártási ciklusban.
Fegyverkovács Műhelye:
A raktáradban található vasból itt készít kardokat és buzogányokat a fegyverkovács. Az épület létrehozása után az ideérkező munkás azonnal elindul a raktárba vasért. Az elkészített fegyvereket a fegyvertárba viszi. Ha van lehetőséged választani, hogy kardot vagy buzogányt gyártson, akkor az épületre kattintva a felnyíló ablakon beállíthatod, hogy mit készítsen a mester a következő gyártási ciklusban.
Tímár Műhelye:
Itt készítik a könnyű bőrvérteket. Az épület elhelyezése után a megjelenő tímár elindul a legközelebbi tehénfarm felé, hogy az egyik tehenet elvezesse a műhelyéhez. A megnyúzott tehén bőrét kicserzi, megformázza, majd a kész bőrvértet a fegyvertárba szállítja. Ha nincs több hely a fegyvertárban, akkor a műhelye előtt fog várakozni. Ha akadozik a váradban a sajttermelés, gondolkozz el azon, hogy felfüggeszd-e ennek az épületnek a tevékenységét.
Patkolókovács Műhelye:
A kovács itt készít a raktáradban található vasból páncélokat. Az épület létrehozása után az ideérkező munkás azonnal elindul a raktárba vasért. Az elkészített páncélokat a fegyvertárba viszi. Ha nincs több hely a fegyvertárban, akkor a műhelye előtt fog várakozni.
Gyertyakészítő Műhelye:
A gyertyaöntő a kaptárakból nyert viaszt itt alakítja gyertyákká, amiket aztán a raktárba visz. A templomok az általad beállított sebességgel használják el a gyertyákat.
Forrás: Stronghold Legends
címkék: Stronghold Legends, épületek
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése